استفاده از اتوبوس‌های هیدروژنی در نوادای جنوبی

اتوبوس‌های هیدروژنی ناوگان حمل‌ونقل ایالت نوادای جنوبی را متحول کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمیسیون حمل‌ونقل منطقه‌ای نوادای جنوبی (RTC SNV) اعلام کرده است که دو اتوبوس برقی پیل سوختی هیدروژنی پیشرفته به ناوگان حمل‌ونقل خود اضافه کرده است؛ به نظر می‌رسد که استفاده از این اتوبوس‌ها تحول عظیمی در این زمینه ایجاد کرده است؛ نگهداری از این اتوبوس‌ها و همچنین تعمیر آن‌ها آسان‌تر است و با افزایش آلودگی هوا مقابله می‌کند.

پیشرفت اتوبوس‌های هیدروژنی از طریق کمک هزینه ۳.۸ میلیون دلاری از سوی وزارت حمل‌ونقل ایالات متحده (USDOT) امکان‌پذیر شده است؛ این کمک مالی نه تنها دستیابی به اتوبوس‌های پیشرفته را تسهیل کرده است، بلکه بودجه‌ای برای آموزش کارکنان برای مدیریت و بهره‌برداری ماهرانه این فناوری جدید اختصاص داده است.

در حالی که نوادای جنوبی به سمت آینده‌ای سبزتر پیش می‌رود، پذیرش گزینه‌های حمل‌ونقل پایدار یک انتخاب زیست محیطی ایده‌آل است که جامعه را رو به جلو پیش می‌برد؛ مقامات و سازمان‌های مربوطه با سرمایه‌گذاری در فناوری پایدار، مشاغل سبز ایجاد می‌کنند که هم برای محیط زیست و هم برای اقتصاد منطقه بسیار مفید است.

انرژی مورد نیاز این اتوبوس‌های پیل سوختی جدید با استفاده از گاز هیدروژن فشرده تأمین می‌شود؛ پیل سوختی هیدروژن و اکسیژن را به صورت هوشمندانه‌ای به منظور تولید برق با یکدیگر ترکیب می‌کند، در این ترکیب فقط آب به عنوان محصول جانبی در نظر گرفته می‎‌شود.

اتوبوس‌های جدید هیدروژنی در حال حرکت نیز بسیار بی‌صدا هستند و می‌توانند مسیرهای طولانی را طی کنند؛ مدیرعامل کمیسیون حمل‌ونقل منطقه‌ای نوادای جنوبی (RTC SNV) اعلام کرده است که مدت‌ها است متعهد به سرمایه‌گذاری در فناوری حمل‌ونقل نوآورانه برای کاهش ردپای انتشار گازهای گلخانه‌ای در نوادای جنوبی هستند.

استفاده از اتوبوس‌های برقی پیل سوختی هیدروژنی که ایده جدیدی در نوادای جنوبی است، به سمت هدف بدون آلایندگی پیش می‌رود و به حفظ محیط‌زیست کمک می‌کند؛ علاوه بر این، قرار است هفت اتوبوس پیل سوختی هیدروژنی ۶۰ فوتی دیگر در پاییز ۲۰۲۴ به ناوگان حمل‌ونقل نوادای جنوبی اضافه شود.

کد خبر 684264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.