تجهیز اراضی شالیزاری شمال کشور نیازمند اعتبارات ارزی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: تجهیز اراضی شالیزاری شمال کشور نیازمند خط اعتباری ملی است و با تامین ارز مورد نیاز برای نوسازی شالیزارهای مازندران، تولید برنج در این استان‌ها به دو برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن خیریانپور امروز _پنج‌شنبه، نهم شهریورماه_ در گردهمایی آغاز کشت پاییزه و جهش تولید در دیم‌زارهای مازندران اظهار کرد: ۷.۵ تا هشت میلیون تن محصولات کشاورزی در استان مازندران تولید می‌شود که این میزان قابل افزایش است و باید نقش و جایگاه کشاورزی را در نرخ رشد اقتصادی ارتقا دهیم و هیچ تردیدی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه با اقدامات ترویجی، تحقیقی، ارتقای سرمایه‌گذاری و بهره‌وری، امکان افزایش تولید و نرخ رشد اقتصادی در بخش کشاورزی وجود دارد، افزود: سالانه ۴۸۰ هزار تن مصرف گندم استان است، اما ۱۹ کارخانه آرد استان با نصف ظرفیت کار می‌کنند و امسال براساس هدف‌گذاری که در شورای سیاست‌گذاری انجام شد، باید ظرفیت تولید گندم به ۲۰۰ هزار تن افزایش پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه استفاده از دانش‌بنیان‌ها برای کاهش هزینه تولید، کاهش استفاده از سموم و استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی در امنیت غذایی مؤثر است، گفت: توسعه کشت در دیم‌زارها جزو اولویت‌های مازندران است و می‌توانیم در تمام ارتفاعات استان دانش‌بنیان کردن را در کشت گندم توسعه دهیم و به خودکفایی در این محصول دست یابیم.

وی اضافه کرد: مزارع برنج به شدت نیازمند نوسازی و زهکشی در اراضی است و اگر این اتفاق رخ دهد به دو برابر تولید برنج دست پیدا خواهیم کرد.

خیریانپور با اعلام اینکه دولت ارز برای تجهیز اراضی شالیزاری شمال کشور اختصاص دهد و با این اقدام تولید برنج به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد، تصریح کرد: درخواست داریم برای خرید محصولات کشاورزی خط ویژه اعتباری اختصاص پیدا کند و از سوی دیگر نیز در کشاورزی باید به سمت صادرات‌محور کردن حرکت کنیم و این امکان با دیپلماسی اقتصادی در مازندران فراهم است.

کد خبر 684258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.