حوزه سلامت از افتخارات بزرگ کشور پس از انقلاب اسلامی است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از افتخارات و موفقیت‌های بزرگ کشور پس از انقلاب اسلامی، در حوزه سلامت است که افزایش امید به زندگی، کاهش مرگ و میر مادران باردار و کنترل بیماری‌های واگیردار از جمله این موارد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهرام عین‌اللهی امروز _ پنجشنبه، نهم شهریور_ که به عنوان نماینده هیئت دولت در مراسم افتتاح ایستگاه عادل آباد خط دو متر شیراز حضور داشت، اظهار کرد: حضور در این مراسم به جهت ارسال پیام تشکر و قدردانی هیئت دولت از اقدامات مدیریت شهری شیراز است.

وی افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز روزی است که باید کار و اقدامات جهادی به صورت شبانه‌روزی انجام شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه جهادی کار کردن تنها منوط به مدیر و مسئول نیست، تصریح کرد: همه این دیدگاه را دارند که اجرای برنامه‌های حوزه سلامت تنها باید وزارت بهداشت انجام بدهد، اما پروژه‌هایی که توسط شهرداری‌ها از جمله شهرداری شیراز در حال انجام است، همچون پروژه‌های لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی و اجرای مترو سلامت‌محور بوده و همه آن‌ها در سلامت شهروندان مؤثر هستند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از افتخارات و موفقیت‌های بزرگ کشور پس از انقلاب اسلامی، در حوزه سلامت است که افزایش امید به زندگی، کاهش مرگ و میر مادران باردار و کنترل بیماری‌های واگیردار از جمله این موارد است.

عین‌اللهی خاطر نشان کرد: استان فارس و شهر شیراز یکی از استان‌های سر آمد در حوزه سلامت است و بسیاری از مردم خارج کشور علاقمند به حضور و درمان در حوزه گردشگری سلامت شیراز هستند.

وی با تاکید بر اینکه ۹۹ درصد داروهای کشور تولید داخل است، ادامه داد: در حال حاضر در فعالیت‌های پژوهشی که در رتبه کشور انجام می‌شود از رتبه شانزدهم به پانزده ارتقا یافته‌ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور اضافه کرد: رشد ٧٠ درصدی در حوزه دانش‌بنیان، فعالیت ۶۷ دانشگاه و دانشکده، ٢٢ هزار عضو هیئت علمی، ٢٧٠ هزار دانشجو و ٨٥٠ مرکز تحقیقاتی از جمله دستاوردهای حوزه پزشکی پس از انقلاب اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: استان فارس و شهر شیراز استان بسیار با استعدادی است و این استان را به عنوان یک شهر ملی می‌بینیم که مجموعه فعالیت‌های آن می‌تواند کل کشور را تحت شعاع قرار دهد.

بهره برداری از خط ۴ مترو و بازار پروتئین شیراز در سفر هیئت دولت به شیراز

محمدحسن اسدی شهردار کلان شهر شیراز در آئین بهره‌برداری ایستگاه مترو عادل‌آباد شیراز اظهار کرد: دوازهمین گام جهش عمرانی شهرداری شاهد اقدام مؤثر و فعال در همه ابعاد هستیم.

وی افزود: سه درصد از بودجه کل عمرانی شهرداری شیراز به رفع محرومیت و پروژه‌های محرومیت‌زدایی اختصاص داده شده است.

شهردار شیراز ادامه داد: سال گذشته در ۴۰ محله محروم و هدف، ٧٧ پروژه به ارزش ٥١٠ میلیارد تومان امروز تعریف شد که امروز ٤٧ پروژه با اعتبار ٢٥۰٠ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: شهرداری طی یک برنامه چهارماهه با آنالیز و مطالعات لازم، اجرای آسفالت در مناطق یازده‌گانه معابر فرعی، خاکی و با عرض کم را تعریف کرد.

اسدی گفت: در این راستا ١٢٠٠ میلیارد تومان اعتبار برای شش میلیون مترمربع و ٧٠٠ هزار تن آسفالت تعریف شد که موجب امیدآفرینی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در هفته دولت نیز بالغ بر ٢٧٠٠ میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

شهردار کلان شهر شیراز اضافه کرد: در سفر هیئت دولت به استان فارس و شهر شیراز نیز یک بسته ١٥ هزار میلیارد تومانی آماده شده است که خط ۴ مترو و بهره‌برداری از بازار پروتئین شیراز در راستای ساماندهی مشاغل در قلب شیراز در این سفر پیش‌بینی شده است.

روند محرومیت‌زدایی در شیراز به الگویی ملی تبدیل شود

در این مراسم همچنین مریم حسینی رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز در سخنانی اظهار کرد: در سایه کم‌توجهی و غفلت و کمبود بودجه، تفکرها بر محرومیت‌زدایی متمرکز شد و در این راستا در شورای اسلامی شهر شیراز، کمیسیونی تحت عنوان ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت از مناطق کمتر برخوردار با تفکر اینکه تفکر محرومیتی از بین برود، ایجاد شد.

وی افزود: از سوی این کمیته ٤٠ محله شناسایی و درجه‌بندی محرومیت‌ها در آن دسته‌بندی شد.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در مناطق یازده‌گانه شهر شیراز، شهرداران جوان با فرهنگ محرومیت‌زدایی در حال فعالیت هستند، اظهار امیدواری کرد که روند محرومیت زدایی در شیراز به الگویی ملی تبدیل شود.

در پایان این مراسم همچنین ابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در سخنانی اظهار کرد: در شورای ششم شیراز ٧٢ رویکرد تعریف شد که حرکت جهادی یکی از آن‌ها است و امروز مدعی هستیم که در بخش‌های مختلف پروژه‌ها در سرفصل‌های گوناگون در حال اجرا است.

وی افزود: یکی از شعارهای اصلی ما نیز سومین حرم اهل بیت (ع) بوده که سندی جامع برای آن تدوین شده که یکی از محورهای آن شاخص محرومیت‌زدایی است.

به گزارش ایمنا، ایستگاه مترو عادل‌آباد سومین ایستگاه خط دو قطار شهری شیراز با اعتباری بال بر ۶,۷۰۰ میلیارد ریال ساخته شده است که تکمیل ایستگاه‌های فاز یک خط دو و بهره‌مندی بیشتر شهروندان شیراز و ارتقای سطح خدمات حمل و نقل عمومی در شهر و صرفه‌جویی در هزینه‌های شهروندان از اهداف اجرایی این ایستگاه است.

کد خبر 684241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.