وضعیت شاخص کیفیت هوا در کلانشهرهای کشور؛ ۹ شهریور

کیفیت هوا امروز (پنجشنبه) در ساعت منتهی به ۱۲ ظهر در ۳۱ کلانشهر کشور، براساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست به شرح ذیل ثبت شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _پنجشنبه نهم شهریورماه_ کلانشهر زاهدان با شاخص ۱۴۵ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

دستگاه سنجش کیفیت هوا در کلانشهرهای یاسوج با شاخص ۹۷، اهواز و کرج با شاخص ۹۰، بیرجند با شاخص ۸۹، اراک با شاخص ۸۸، تهران با شاخص ۸۶، یزد با شاخص ۸۴، کرمان با شاخص ۸۱، بجنورد با شاخص ۷۷، سمنان با شاخص ۷۶، کرمانشاه با شاخص ۶۶، زنجان و شهرکرد با شاخص ۶۲، همدان و مشهد با شاخص ۶۱، قزوین با شاخص ۵۹، خرم‌آباد با شاخص ۵۶، بوشهر با شاخص ۵۴، ارومیه و ایلام با شاخص ۵۲ به ترتیب در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

براساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست، سنجش کیفیت هوا در کلانشهرهای رشت و سنندج با شاخص ۵۰، تبریز با شاخص ۴۱، قم با شاخص ۳۱ و اردبیل با شاخص ۱۶ در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، وضعیت کیفی هوای کلانشهرهای شیراز، گرگان، ساری و بندرعباس ثبت نشده است.

شاخص آلایندگی هوا تا ۵۰ سبز و پاک، بین ۵۱ تا ۱۰۰ زرد و قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ قرمز و ناسالم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بنفش و بسیار ناسالم، بیشتر از ۳۰۰ قهوه‌ای خطرناک است.

کد خبر 684216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.