۳هزارو ۸۰۰زائر کربلا از خدمات درمانی هلال احمر برخوردار شدند

رئیس کمیته امداد و نجات ستاد اربعین استان زنجان گفت: طی سه روز گذشته بیش از سه هزار و ۸۰۰ نفر از زائران حسینی (ع) در مسیر پیاده‌روی نجف - کربلا از درمانگاه تخصصی سطح ۲ هلال‌احمر این استان خدمات دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حکمت‌ الله هاشمی امروز_ پنجشنبه نهم شهریورماه_ در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: سه هزار و ۸۱۸ نفر از زائران اربعین حسینی (ع) در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه از خدمات بخش‌های مختلف درمانی اعم از بخش‌های تخصصی، پزشک عمومی، اورژانس، پرستاری و داروخانه دریافت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات درمانی جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در موکب شهرستان خرم دره واقع در عمود ۶۶۶ مسیر نجف - کربلا به صورت شبانه‌روزی تا پایان اربعین حسینی (ع) تداوم دارد.

رئیس کمیته امدادونجات ستاد اربعین استان زنجان گفت: دو دستگاه آمبولانس همراه با نیروهای عملیاتی امداد و نجات نیز در درمانگاه تخصصی سطح ۲ هلال‌احمر استان در این عمود مستقر شده‌اند که در صورت نیاز، زائران نیازمند به خدمات بیمارستانی را به نزدیک‌ترین مراکز منتقل کنند.

هاشمی تاکید کرد: علاوه بر تیم درمانی هلال‌احمر زنجان و تیم ثابت عملیاتی امداد و نجات، اکیپ‌های سیار امدادی هلال‌احمر همراه با آمبولانس در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی فعالیت دارند تا در صورت وقوع حوادث احتمالی در کم‌ترین زمان ممکن برای امدادرسانی اقدام کنند.

وی یادآوری کرد: درمانگاه هلال‌احمر متشکل از پزشکان متخصص اعم از اطفال، قلب، داخلی، زنان و زایمان، پزشکان عمومی، پرستار، تکنسین اورژانس، تکنسین فنی داروخانه و سایر عوامل است که از ششم شهریورماه در موکب شهرستان خرم‌دره در عمود ۶۶۶ خدمات درمانی رایگان به زوار ارائه می‌دهد.

رئیس کمیته امداد و نجات ستاد اربعین استان زنجان گفت: هلال‌احمر استان اربعین امسال برای نخستین بار اقدام به برپایی درمانگاه تخصصی سطح ۲ در مسیر نجف به کربلا برای ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین حسینی (ع) کرده است.

کد خبر 684185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.