۴۷ پروژه محرومیت‌زدایی شهر شیراز به بهره‌برداری رسید

شهردار شیراز گفت: فاز نخست پروژه های محرومیت‌زدایی این کلانشهر به ظرفیت ۴۷ پروژه و با اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد ریال به افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسن اسدی امروز _پنجشنبه نهم شهریورماه_ در آئین دوازدهمین گام جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز اظهار کرد: دوازدهمین جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز به صورت خاص در قالب پروژه‌های محرومیت‌زدایی افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: از بهمن سال گذشته اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در ۴۰ محله با اجرای ۷۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵,۱۰۸ میلیارد تومان آغاز شد.

شهردار شیراز اضافه کرد: امروز فاز اول پروژه‌های محرومیت‌زدایی به ظرفیت ۴۷ پروژه و با اعتبار ۲,۵۰۰ میلیارد ریال به افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

اسدی خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه‌ها در سطح مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز است.

وی تصریح کرد: کل پروژه‌های افتتاحی شهرداری شیراز در هفته دولت به ارزش ۲,۷۰۰ میلیارد تومان است که بخشی از پروژه‌ها در سفر ریئیس‌جمهور به استان فارس و شهر شیراز افتتاح شد و به بهره‌برداری خواهد رسید.

آسفالت، اصلی‌ترین درخواست شهروندان منطقه ۴

حسام‌الدین اسدزاده، شهردار منطقه چهار شیراز نیز در حاشیه افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های این منطقه اظهار کرد: دوازدهمین گام از جهش عمرانی شهر شیراز تحت عنوان افتتاحیه پروژه‌های محرومیت‌زدایی در سطح منطقه چهار با بهره‌برداری از پروژه‌های لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی، کانیوگذاری و روکش آسفالت معابر محلات کم‌برخوردار انجام شد.

وی افزود: در راستای افزایش سطح کیفیت زندگی شهروندان در مناطق کم‌برخوردار و با مصوبه شورای اسلامی و ابلاغیه شهردار شیراز، پروژه‌های عمرانی محرومیت‌زدایی در دو محله هدف شهرک گلشن و قلعه عادل‌آباد اجرا شد.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی این پروژه‌ها در قالب لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی به طول ۲.۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۷.۵ میلیارد تومان صورت گرفت.

اسدزاده خاطرنشان کرد: با توجه به عرض بسیار کم معابر این شهرک، عملیات لوله‌گذاری به‌صورت شبانه‌روزی انجام شد.

شهردار منطقه چهار شیراز با اشاره به اینکه عملیات زیرسازی، کانیوگذاری و روکش آسفالت معابر از دیگر اقدامات در دستور کار است، افزود: عملیات اجرایی روکش آسفالت معابر در شهرک گلشن به متراژ ۲۰ هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۶.۵ میلیارد تومان در راستای اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در این منطقه اجرایی شد.

اسدزاده در ادامه تصریح کرد: یکی از درخواست‌های اصلی شهروندان در شهرک گلشن، اجرای روکش آسفالت خیابان اصلی این شهرک بود که به دلیل اجرا نشدن فاضلاب شهری، انجام این اقدام مقدور نبود.

وی گفت: با پیگیری مستمر صورت گرفته و با اجرای شبکه فاضلاب، عملیات روکش آسفالت به مساحت ۳۵ هزار مترمربع و با مبلغ شش میلیارد تومان انجام شد.

شهردار منطقه چهار تصریح کرد: یکی از محلات هدف در راستای رفع محرومیت‌زدایی، محله قلعه قدیم عادل‌آباد بود که عملیات لوله‌گذاری به طول ۱.۵ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان عملیات عمرانی آن در دست اقدام است.

اسدزاده اظهار امیدواری کرد: با اجرای چنین عملیات‌های عمرانی در محلات کمتربرخوردار بتوانیم گام مؤثری در راستای رفاه و آسایش ساکنان برداریم که موجب رضایتمندی شهروندان شود.

به گزارش ایمنا، دوازدهمین گام جهش عمرانی با محوریت افتتاح ۴۷ پروژه محرومیت‌زدایی امروز با حضور شهردار شیراز، شهرداران مناطق و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و یاوران شورا برگزار شد.

کد خبر 684146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    0 0
    سلام. از شهردار محترم شیراز خواهشمندیم که به فکر منطقه محروم گردخون هم باشید. درخواست داریم که خدمات مناسب شهری در این منطقه نیز ارایه گردد.
  • زهرا IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    1 0
    کدام محرومیت زدایی حتی حاضر نشدید دودقیقه حرف مارو بشنوید
  • DE ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    0 1
    درود‌بر‌شهردار‌/جناب‌اسدی/لطف‌کنید‌در‌طرح‌محروم‌زدای‌فکری‌عاجل‌برای‌پشت‌بوتان‌گاز‌منطقه‌3کنید‌ودستور‌اسفالت‌. کوچهَاصلی‌دهید‌بیش‌از‌70‌خانوار‌در‌معرض‌خطر‌زمستان‌هستند/