اجازه ندادیم حتی یک واحد تولیدی در سمنان تعطیل شود

استاندار سمنان با بیان اینکه ۱۲۷ واحد تولیدی صددرصد راکد این استان به چرخه تولید بازگردانده شده است و سه هزار فرصت شغلی ایجاد کردیم، گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری در سمنان به کمتر از شش درصد رسیده است و اجازه ندادیم حتی یک واحد تولیدی در این استان تعطیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمدرضا هاشمی امروز _پنجشنبه نهم شهریورماه_ در آئین افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب فدک شاهرود که با حضور وزیر کشور انجام شد، اظهار کرد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان سمنان از ۷۵ شرکت به ۱۴۰ شرکت دانش‌بنیان ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه ۱۲۷ واحد تولیدی صددرصد راکد این استان به چرخه تولید بازگردانده شده است و سه هزار فرصت شغلی ایجاد کردیم، افزود: در حال حاضر نرخ بیکاری در سمنان به کمتر از شش درصد رسیده است و اجازه ندادیم حتی یک واحد تولیدی تعطیل شود، همچنین استان سمنان در حوزه تحقق شعار سال نیز رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

پیری جمعیت و کاهش نرخ فرزندآوری، کمبود آب و تصادفات رانندگی سه چالش جدی استان سمنان است.

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه به ۳۲۷ روستای استان سفر شده و در تمام نمازهای جمعه استان نیز میز خدمت برگزار شده است، خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری به استان، ۴ هزار میلیارد اعتبار حوزه اقتصادی جذب شده و ۹۶۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی نیز مازاد بر مصوبات سفر اختصاص یافته است، همچنین ۱۳۰ چشمه قنات نیز از محل این اعتبارات احیا شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه پیری جمعیت و کاهش نرخ فرزندآوری، کمبود آب و تصادفات رانندگی سه چالش جدی استان سمنان است، گفت: ما با تنش آبی در استان مواجه بودیم، اما با اقدامات صورت گرفته اجازه ندادیم قطعی آب صورت گیرد، همچنین طی دو سال گذشته و به برکت دولت سیزدهم، ۱۳ روستای استان از آب شرب پایدار برخوردار شدند.

وی افزود: تمجید مقام معظم رهبری در خصوص دولت سیزدهم و تأکیدات ایشان در خصوص ویژگی‌هایی همچون کارهای تحسین‌برانگیز، مردمی بودن، روحیه جهادی و ساده‌زیستی نشاط و شادابی را بیش از پیش می‌کند.

به گزارش ایمنا، آئین افتتاح تصفیه خانه فاضلاب فدک شاهرود با حضور وزیر کشور، استاندار سمنان، امام جمعه شاهرود، نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود، معاونان هماهنگی امور اقتصادی و عمرانی استاندار، اعضای شورای تأمین استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مدیران کل ستادی و اجرایی استان و مدیران شهرستان شاهرود در محل کمربندی شاهرود برگزار شد.

کد خبر 684132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.