از عقبگرد دلار تا رشد شاخص بورس

بازارهای ریسکی از جمله سکه و طلا، دلار و بورس همگی رشد را در دومین هفته از شهریورماه به ثبت رساندند، دلار به کانال ۴۹ هزار تومانی وارد شد و شاخص کل بورس نیز بالاخره به بالای دو میلیون واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز شنبه چهارم شهریور برای بازار بورس یکی از بهترین روزهای کاری بورس در چند ماه اخیر بود، کمی جنس بازار فرق داشت و با اینکه صف خرید ایران‌خودرو در ساعت ۹:۳۰ دقیقه عرضه شد، مجدد به صف خرید ۲۰۰ میلیونی رسید و این صف خرید نیز پایدار ماند.

همچنین شاخص کل بازار بورس در اولین روز از هفته رشد ۴۶ هزار واحدی را تجربه کرد و به سطح یک میلیون ۹۹۳ هزار واحد رسید، شاخص هم وزن نیز با رشد ۱۷ هزار واحدی به محدوده ۶۸۴ هزار واحد رسید، نمادهای فولاد، فملی، شپنا، شستا، رمپنا، شتران بیشترین تأثیر مثبت را از خود برجای گذاشتند.

شاخص کل بورس تا پایان هفته نیز روندش مثبت بود به طوری که در روز چهارشنبه بازار بورس امروز رشد ۹ هزار و ۷۷۱ واحدی داشت و سطح دو میلیون ۱۰۴ هزار واحدی رسید. شاخص هم وزن نیز با رشد سه هزار ۵۵۱ واحدی به محدوده ۷۱۰ هزار واحدی رسید، ارزش معاملات در بازار بورس برابر با هفت هزار ۳۰۰ میلیارد تومان است و حجم معاملات نیز برابر با ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ برگه سهم است.

وضعیت بازارها در هفته اول شهریور/ عقبگرد بازارها

بازار سکه در هفته دوم از شهریور

در اولین روز از هفته بازار سکه روند نزولی را آغاز کرد به طوری که در آخرین نرخ نقدی سکه امامی به قیمت ۲۷ میلیون و ۹۹۷ تومان معامله شد. علاوه بر این قیمت نقدی سکه بهار آزادی و به حدود ۲۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسیده است.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به محدوده قیمت ۲ میلیون ۳۱۳ هزار تومان معامله شد.

نوسانات بازار سکه و طلا تا پایان هفته ادامه داشت و تا روز پنجشنبه قیمت سکه امامی با کمی افزایش به کانال ۲۸ میلیون تومانی ورود کرد. سکه بهار آزادی نیز در کانال ۲۵ میلیون تومانی روند افزایشی خود را داشت.

علاوه بر این قیمت هر گرم طلای ۱۸ به ۲ میلیون ۳۱۲ هزار تومان رسید.

وضعیت بازارها در هفته اول شهریور/ عقبگرد بازارها

بازار دلار در هفته دوم از شهریور

در اولین روز این هفته دلار کار خود را در کانال ۴۹ هزار تومان آغاز کرد و قیمت دلار در روز شنبه به قیمت ۴۹,۰۲۰ تومان در بازار آزاد خرید و فروش شد. علاوه بر این قیمت یورو نیز به ۵۲ هزار و ۹۰۰ تومان در بازار خرید و فروش شد. روند افزایشی قیمت دلار تا پایان هفته ادامه داشت و قیمت دلار در روز چهارشنبه به ۴۹ هزار و ۲۵۰ در بازار آزاد تومان رسید. قیمت یورو نیز با ۶۰۰ تومان افزایش نسبت به اولین روز از هفته به ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار آزاد رسید.

وضعیت بازارها در هفته اول شهریور/ عقبگرد بازارها

کد خبر 684115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.