رکورد خرید گندم در استان کردستان شکسته شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه امسال یک میلیون و ۱۲۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان کردستانی خریداری شده است، گفت: با این میزان خرید، رکورد خرید گندم در استان نسبت به سال‌های گذشته شکسته شد.

محمدصالح احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امسال یک میلیون و ۱۲۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان کردستانی خریداری شد که پس از خوزستان رتبه دوم تولید این محصول در کشور به کردستان تعلق گرفت.

وی با بیان اینکه با این میزان خرید، رکورد خرید گندم در استان نسبت به سنوات گذشته شکسته شد، افزود: تا پایان شهریورماه جاری تمام مطالبات کشاورزان پرداخت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران کردستانی در ۱۰ مرحله پرداخت شده است.

وی ادامه داد: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم مربوط به شهرستان‌های بیجار با ۲۸۵ هزار تن و دیواندره با ۱۹۵ هزار تن بوده است.

احمدی اضافه کرد: در سال زراعی جاری ۵۸۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان کردستان، زیر کشت گندم رفت که از این میزان ۵۵۷ هزار هکتار دیم و ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز آبی بود.

کد خبر 684106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.