گرانترین شهرهای آمریکا برای زندگی

منهتن، هونولولو، سان‌فرانسیسکو، بروکلین و واشنگتن گران‌ترین شهرهای آمریکا برای زندگی به‌شمار می‌رود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هزینه زندگی در اغلب شهرهای جهان در حال افزایش است، با این حال زندگی در بسیاری از شهرهای آمریکایی طی چند سال گذشته به‌طور باورنکردنی غیرمقرون به‌صرفه گزارش شده است. بسیاری از ساکنان این شهرها ماهانه هزاران دلار هزینه صرف اجاره منازل یا حتی خرید خوراک ضروری روزمره خود می‌کنند و همین امر نرخ فقر را در آن‌ها افزایش داده، ضمن این‌که به بی‌خانمانی نیز دامن زده است. در ادامه به معرفی گران‌ترین شهرهای آمریکا می‌پردازیم که بسیاری از ساکنان آن‌ها در وضعیتی بسیار بحرانی به‌سر می‌برند.

منهتن در نیویورک

منهتن، یکی از مناطق پنج‌گانه نیویورک که میزبان حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است، به عنوان گران‌ترین شهر آمریکایی شناخته شده است. نیویورک پرجمعیت‌ترین شهر آمریکا محسوب می‌شود که که به ازای هر یک مایل مربع، ۷۴ هزار نفر را در خود جا داده است. اگرچه هزینه خرید یا اجاره مسکن در این شهر کمتر از هزینه آن در سان‌فرانسیسکو است، با این حال گزارش‌ها نشان از هزینه چشمگیر زندگی در آن، یعنی ۲۳۷ درصد بالاتر از میانگین هزینه زندگی ملی دارد.

گرانترین شهرهای آمریکا برای زندگی

هونولولو در هاوایی

زندگی برای ساکنان هونولولو، جزیره‌ای در حدود دو هزار مایلی خشکی، بسیار پرهزینه و بالاتر از میانگین ملی است. محققان سه مؤلفه اصلی را در بالا بودن هزینه زندگی در هونولولو سهیم دانسته‌اند؛ اول نرخ مالیات در آن نسبت به سایر شهرهای کشور بالا است، دوم مقررات سختگیرانه طراحی مناطق هزینه خرید یا اجاره مسکن در آن را غیرمقرون‌به‌صرفه کرده و سوم این‌که به دنبال وضع لایحه دریانوردان تاجر ۱۹۲۰، هزینه تحویل کالا به وسیله کشتی از کالیفرنیا به هونولولو سه برابر بیشتر از هزینه تحویل اقلام کشتی‌ها از کالیفرنیا به استرالیا است. مورد آخر باعث شده است مواد غذایی و سایر اقلام مصرفی در هونولولو ۱۵۰ درصد گران‌تر از سایر شهرهای آمریکا در مراکز تجاری به فروش برسد.

سان‌فرانسیسکو، کالیفرنیا

هزینه زندگی در سان‌فرانسیسکو که میزبان دره سیلیکون آمریکا به‌حساب می‌آید بسیار بالا است. نتیجه تحقیقات مختلف حاکی از آن است که میانگین نرخ مسکن در این شهر یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار و همین امر زندگی بسیاری از شهروندان را با مشکلات جدی مواجه کرده است. علاوه بر این، خوراک در سان‌فرانسیسکو بیش از ۴۰ درصد بالاتر از میانگین قیمت ملی به فروش می‌رود و به همین دلیل، محققان ادعا کرده‌اند که هر خانواده چهار نفره برای رفع نیازهای ماهانه خود، صرف‌نظر از مالیات‌های شهری، باید درآمدی بیش از ۱۳۰ هزار دلار داشته باشند.

گرانترین شهرهای آمریکا برای زندگی

بروکلین در نیویورک

بروکلین بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر از پنج منطقه مهم نیویورک محسوب می‌شود و هزینه زندگی در آن بسیار سرسام‌آور گزارش شده است. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده حاکی از آن است که میانگین اجاره ماهانه مسکن در این شهر از سه هزار و ۲۵۰ دلار تجاوز می‌کند و جالب این‌که با این مقدار پول تنها می‌توان در خانه‌ای به مساحت ۶۵۰ فوت مربع سکونت گزید. گزارش‌ها حاکی از حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در این شهر است و جالب این‌که در سال ۲۰۲۰ به ازای هر مایل مربع، ۳۹ هزار نفر در این شهر زندگی می‌کردند.

واشنگتن

عوامل مختلفی در هزینه بالای زندگی واشنگتن، پایتخت آمریکا، سهیم شناخته شده و نرخ سکونت در آن را ۵۳ درصد بالاتر از میانگین ملی ارزیابی کرده است. بیش از ۶۷۰ هزار نفر در واشنگتن زندگی می‌کنند و هزینه اجاره مسکن برای آن‌ها ۲.۵ برابر بیشتر از میانگین ملی است.

علاوه بر این، پایتخت آمریکا که به عنوان مرکز سیاسی کشور نیز شناخته شده است، همه ساله کمپانی‌های سرمایه‌گذار بسیار ثروتمندی را به خود جذب می‌کند که این امر به سهم خود در افزایش هزینه زندگی در شهر نقش مهمی ایفا کرده است.

گرانترین شهرهای آمریکا برای زندگی

کد خبر 684094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.