بیش از ۳۵ هزار زائر در مواکب کهگیلویه و بویراحمد اسکان داده شدند

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات کهگیلویه و بویراحمد از اسکان بیش از ۳۵ هزار زائر در مواکب این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن حکمتیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مجموع ۳۵ هزار و ۳۵۰ نفر در موکب‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اسکان داده شدند، اظهار کرد: از این تعداد، ۱۸ هزار نفر زن و ۱۷ هزار و ۲۵۰ نفر مرد بوده‌اند.

وی افزود: ۳۳ هزار و ۵۹۰ قرص نان توسط این موکب‌ها پخت و ۱۳ هزار بطری آب معدنی خریداری شد و در اختیار مواکب قرار داده شده است، همچنین ۶۰ دستگاه خودروی سنگین حامل کمک‌های مردمی از مرز خارج و به موکب‌ها ارسال شده‌ر است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مواکب استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال‌های گذشته کمترین مشکل را دارند و در بحث تأمین سه قلم مواد اصلی شامل یخ، آب و سوخت هیچ‌گونه مشکل و کمبودی وجود ندارد، زیرا برنامه‌ریزی انجام شده و کمیته‌های امنیتی، اطلاعاتی، فرهنگی، تغذیه و حمل‌ونقل تشکیل شده است.

حکمتیان گفت: ۳ هزار خادم در قالب ۶۰ موکب این استان در داخل و خارج از مرز ایران در جریان راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی از زائران پذیرایی می‌کنند.

افزایش تعداد موکب‌های کهگیلویه و بویراحمد

وی خاطرنشان کرد: موکب‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از ۴۰ مورد در سال گذشته، به ۶۰ موکب افزایش پیدا کرده است که از این تعداد ۴۰ موکب شناسنامه‌دار و ۲۰ موکب هنوز شناسنامه‌دار نشده‌اند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: ۹ موکب استان شامل موکب باب الحوائج، شهدای کارگر، ام‌البنین، امام حسین (ع)، موعود، خامس آل عبا، شهدای چرام، شهدای مدافع حرم و نورالزهرا در مرز شلمچه مستقر هستند.

وی افزود: زائران از کشورهای پاکستان، افغانستان، بنگلادش و استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان، یزد و فارس، هرمزگان از کهگیلویه و بویراحمد عبور می‌کنند و این مسیر به طریق الکربلا معروف است.

نشانی موکب‌های کهگیلویه و بویراحمد در عراق

حکمتیان با اشاره به موکب‌های مستقر استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور عراق شامل کربلا، نجف، مسیر کربلا به نجف و شهر بصره اظهار کرد: موکب‌های قاسم بن الحسن، کربلا عمود ۴۳۰، حضرت زینب عمود ۱۶۲، محبین امیرالمؤمنین خروجی نجف روبه‌روی مقبره صدر اول، محبین حضرت زهرا و قمر بنی‌هاشم عمود ۴۳۰، فاطمه زهرا و امیرالمومنین عمود ۱۱۹۰، ابوالفضل عباس در شهر نجف مسجد حنانه، امام رضا و حضرت رقیه عمود ۱۷۰، عقیله بنی‌هاشم نجف مرقد کمیل، سادات امام‌زاده علی و جواد الائمه در شهر کربلا عمود ۱۳۳۷، سیدالشهدا در شهر کربلا طریق الحر، فاطمیون سی‌سخت در نجف، امام حسن مجتبی در ورودی شهر بصره، فطرس یک در نجف مسجد حنانه، بدرالهواشم نجف مسجد حنانه، مدافعان حرم طریق‌العلما عمود ۷۷۶، شهدای بهمئی عمود ۱۶۸، عاشقان ولایت و ولی‌عصر (عج) عمود ۱۶۲، فطرس ۲ عمود ۸۳۶، هیئت رزمندگان عمود ۵۷، ۲۴ موکب مستقر استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور عراق هستند.

وی افزود: از ابتدا تاکنون، ۵۸۰ هزار پرس غذا و میان‌وعده، شامل ۳۰۳ هزار و ۲۰۰ نفر صبحانه، ۵۸ هزار و ۱۰۰ نفر ناهار، ۵۳ هزار و ۷۰۰ نفر شام، ۱۷۰ هزار و ۵۶۰ نفر میان‌وعده برای زائران تهیه و تدارک دیده شده است.

حکمتیان تصریح کرد: امسال استقبال مردم از بزرگترین رویداد فرهنگی جهان بسیار خوب به نظر می‌رسد و با تلاش‌های انجام شده، خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی به‌نحو مطلوبی در حال انجام است.

کد خبر 684086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.