غرق شدن زوج ساوه‌ای در منطقه حسین‌آباد رودسر

دبیر هیئت نجات غریق رودسر گفت: یک زوج اهل ساوه به دلیل آشنا نبودن با مهارت و فون شنا، در منطقه شنا ممنوع دریا منطقه حسین‌آباد این شهرستان غرق شدند.

صالح رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در تشریح علت غرق شدن زوج ساوه‌ای اظهار کرد: ظهر روز سه‌شنبه هفتم شهریورماه چهار نفر از اعضای یک خانواده اهل شهرستان ساوه در شرایط نامساعد جوی و دریای طوفانی، بدون داشتن مهارت شنا و توجه به هشدارهای ناجیان غریق در منطقه شنا ممنوع حسین‌آباد رودسر به منظور شنا با لباس و کفش وارد بخش بسیار عمیق دریا شده بودند.

وی افزود: بعد از گذشته دقایقی، ناجیان غریق متوجه غرق شدن این خانواده شدند و بلافاصله هر چهار نفر آن‌ها را از آب بیرون کشیدند، اما با وجود تلاش فراوان تیم‌های امداد و نجات برای احیای قلبی تنفسی و اعزام این افراد توسط مأموران اورژانس به بیمارستان، دو نفر نجات یافتند، اما یک زوج ۴۳ و ۴۸ ساله جان خود را از دست دادند.

دبیر هیئت نجات غریق رودسر با بیان اینکه این شهرستان ۴۸ کیلومتر نوار ساحلی دارد، خاطرنشان کرد: ۸۸ ناجی هیئت نجات غریق ۳۶ نقطه خطرآفرین آب‌های ساحلی شهرستان رودسر و ۲۰ ناجی در سه طرح سالم‌سازی رودسر، کلاچای و چابکسر مستقر هستند و از هشت صبح تا ۲۰ شب به شهروندان و گردشگران خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ناجیان غریق دارای کارت‌های درجه یک و دو مهارت از فدراسیون نجات غریق و به بویه نجات، آمبوبگ تنفسی و کیف کمک‌های اولیه مجهز هستند، تصریح کرد: با توجه وسعت زیاد نوار ساحلی رودسر، هیئت نجات غریق شهرستان رودسر به شدت نیازمند جت اسکی، قایق‌های موتوری و جیمینی است.

رجبی با بیان اینکه در محدود ۲۰۰ متری مناطق خطرآفرین ساحلی رودسر حداقل هشت تابلو شنا ممنوع نصب شده است، گفت: از شهروندان و گردشگران خواهشمندیم به هشدار ناجیان غریق و تابلوهای شنا ممنوع در مناطق خطرآفرین توجه کنند و در شرایط نامساعد جوی و طوفانی بودن دریا، هرگز شنا نکنند.

کد خبر 684082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
    0 0
    چرا دروغ میزارید با قایق تفریحی با محلی های اونجا داخل آب رفته بودن... قایق چپه میشه دخترشون الان توی کماست...
  • IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    0 0
    خدا رحمتشان کند روحشان شاد