پارکینگ‌های اربعین ظرفیت پارک ۱۸۰ هزار خودرو را دارد

فرماندار مهران با اشاره به اینکه پارکینگ‌های اربعین ظرفیت پارک ۱۸۰ هزار خودرو را دارد، گفت: در صورت تکمیل ظرفیت پارکینگ‌های یک و ۲ اربعین و سایر پارکینگ‌های خصوصی داخل شهر مهران با پیش بینی پارکینگ‌های پدافندی تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شده است.

علی‌عباس شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ایجاد زیر ساخت‌های اربعین و تسریع در تکمیل این زیر ساخت‌ها در سال‌های اخیر باعث شده تا زائران مرز مهران را برای تردد خود انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه پارکینگ‌های اربعین ظرفیت پارک ۱۸۰ هزار خودرو را دارد، افزود: در صورت تکمیل ظرفیت پارکینگ‌های یک و ۲ اربعین و سایر پارکینگ‌های خصوصی داخل شهر مهران با پیش بینی پارکینگ‌های پدافندی تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شده است و در صورت پر شدن پارکینگ‌های مذکور از پارکینگ‌های پدافندی استفاده می‌شود.

فرماندار مهران با تاکید بر اینکه مهمان نوازی مردم استان ایلام باعث شده تا زائران حسینی مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند، افزود: نزدیکی مرز مهران به عتبات عالیات و مقدس بودن خاک مهران بخاطر وجود ۶ هزار شهید سرافراز وطن از دیگر دلایل زائران برای انتخاب مرز مهران است.

‎شفیعی خاطرنشان کرد: ایجاد زیر ساخت‌های اربعین و تسریع در تکمیل این زیر ساخت‌ها در سال‌های اخیر باعث شده تا زائران مرز مهران را برای تردد خود انتخاب کنند.

تردد بیش از یک میلیون زائر از مرز مهران

وی از تردد بیش از یک میلیون زائر از مرز مهران خبر داد و گفت: از ابتدای ماه صفر تا کنون بیش از یک میلیون زائر از مرز مهران خارج شده‌اند.

فرماندار مهران با بیان اینکه کلیه مسیرهای منتهی به شهر مهران دارای ترافیک روان و بدون مشکل هستند، اظهار کرد: در پایانه مرزی شهید سلیمانی زائران به سهولت و با استفاده از امکانات سرمایشی که در مرز تعبیه شده است، در حال تردد هستند.

شفیعی با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه حالت ایستایی در شهر و مرز مهران وجود ندارد، بیان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته بین گذرنامه ایران و عراق مقرر شد که فقط بارکد خوان گذرنامه‌ها چک گردد تا زائران در گیت‌های گذرنامه مرز مهران بدون معطلی و در مدت زمانی کمتر از پنج ثانیه از مرز خارج شوند.

وی گفت: هماهنگی‌های لازم با طرف عراقی جهت سهولت در تردد زوار صورت گرفته است، گفت: معطلی زائران در گیت‌های گذرنامه مرز مهران کمتر از پنج ثانیه است.

کد خبر 684056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.