موفقیت طرح ممیزی املاک در گرو همکاری شهروندان است

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری زرین‌شهر گفت: اطلاعات استخراج شده از وضعیت املاک مبنای مناسبی برای تصمیم‌گیری مؤثر مدیران شهری در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان خواهد بود و موفقیت این طرح در گرو همکاری شهروندان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا سودایی امروز چهارشنبه _ هشتم شهریور ماه_ در جمع شهروندان زرین شهر با بیان اینکه یکی از راه‌های شناسایی املاک و کاربری موجود در سطح شهر برای ایجاد بانک اطلاعاتی منظم و منسجم اجرای طرح ممیزی املاک است، اظهار کرد: ممیزی املاک جز امور اساسی و زیربنایی در مدیریت شهری به‌شمار می‌آید چراکه با در اختیار داشتن اطلاعات و داده‌های جامع و به روز از وضعیت املاک شهر، مدیریت شهری نیز تصمیمات درستی را برای توسعه شهر اتخاذ خواهد کرد.

وی با بیان اینکه طرح ممیزی املاک در خطه طلایی ایران آغاز شده و اکنون در حال اجرا است، افزود: طرح ممیزی املاک زرین شهر در محلات زرین شهر آغاز شده و موفقیت این طرح در گرو همکاری شهروندان است بر همین اساس از شهروندان در خواست می‌شود با مأموران طرح ممیزی شهرداری که با ارائه کارت شناسایی معتبر به منازل و مغازه‌های سطح شهر مراجعه می‌کنند همکاری لازم را داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری زرین‌شهر با بیان اینکه اجرای این طرح، شیوه مناسبی برای ایجاد بانک اطلاعاتی کامل، دقیق و همه جانبه است، تصریح کرد: مدل سازی، تسهیل و تصمیم‌گیری در امور شهری، بازنگری در طرح‌های توسعه شهری، اصلاح وضعیت آینده در محلات مختلف شهر، ارائه اطلاعات مکانی به منظور مدیریت بهینه شهری، ایجاد پایگاه اطلاعاتی توصیفی برای تحلیل نحوه توزیع خدمات شهری و ایجاد هماهنگی با سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان برای انجام فعالیت‌های عمرانی، زیست محیطی و امنیتی از جمله مزایای اجرای طرح ممیزی در زرین شهر به‌شمار می‌آید.

وی ادامه داد: ایفای نقش مؤثر در شناخت فرصت‌ها و تهدیدها و کاهش هزینه‌های اضافی شهروندان برای انجام کارشناسی از دیگر مزایای این طرح به‌شمار می‌آید.

سودایی با بیان اینکه اطلاعات استخراج شده از وضعیت املاک مبنای مناسبی برای تصمیم‌گیری مؤثر مدیران شهری در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان خواهد بود، اضافه کرد: همکاری شهروندان در این زمینه سبب نگهداری سوابق املاک، ایجاد بستر مناسب در راستای تسریع در امورات شهری، دستیابی آسان به اطلاعات عوارض نوسازی، گزارش‌گیری سریع و دقیق از مشخصات املاک با کاربری‌های مختلف، تهیه نمودارهای آماری و ایجاد درآمد پایدار می‌شود.

وی با اشاره به مدارک موردنیاز جهت ثبت اطلاعات ملکی که توسط مالک در اختیار مأموران شهرداری قرار می‌گیرد، عنوان کرد: شهروندان برای تسریع در اجرای طرح، سند مالکیت و یا هر گونه مدارک دیگر، پروانه، پایان کار ساختمانی، قبوض آب، برق، تلفن، گاز، آخرین فیش نوسازی و شناسنامه و یا کارت ملی مالکان را در حین مراجعه مأموران اجرای طرح در دسترس داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری زرین‌شهر خاطرنشان کرد: به منظور بررسی دقیق‌تر و همچنین توسعه شهری بار دیگر از کلیه شهروندان، مالکین و صاحبان مشاغل خواهشمندیم در اجرای این طرح با ممیزین شهرداری، همکاری لازم داشته باشند.

کد خبر 684042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.