مراکز درمانی البرز به حالت آماده‌باش درآمدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به هشدار هواشناسی استان مبنی بر آلودگی هوا، گفت: توصیه می‌شود گروه‌های حساس از منزل خارج نشوند، همچنین مراکز درمانی در این ایام آمادگی کافی داشته باشند.

مهدی مهرور، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه نخستین کارگروه اضطرار بررسی شرایط آب و هوای استان البرز برگزار شد، گفت: این کارگروه در راستای کنترل پدیده گردوغبار و جلوگیری از آن تشکیل شد.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی، اضافه کرد: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی دانشگاه علوم پزشکی وضعیت هوا برای گروه‌های حساس مناسب نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به اینکه هشدار هواشناسی زرد آلودگی هوا اعلام شده است، ادامه داد: طی کارگروه برگزار شده مقرر شد نظارت از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با محوریت اداره محیط زیست و دیگر اعضای ذیربط صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه سرفصل‌های نظارتی در کارگروه فوق تعیین و به دستگاه‌های مربوطه اعلام شد، گفت: در این میان بنا بر اعلام علوم پزشکی و ضمن بررسی شرایط آب و هوا مقرر شد مراکز درمانی استان به حالت آماده‌باش درآیند.

مهرور از اعلام مصوبات کارگروه به اعضای آن خبر داد و تصریح کرد: در پی هشدار هواشناسی توصیه می‌شود گروه‌های حساس در صورتی که ضرورت ندارد از منزل خارج نشوند.

کد خبر 684023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.