۷۰ میلیارد تومان هزینه اجرایی پروژه تقاطع شهدای پرواز

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه اجرای پروژه شهدای پرواز با هزینه عمرانی ۷۰ میلیارد تومانی اجرا شد، گفت: تاسیسات برق ۶۳ و ۲۳۰ کیلو ولت از جمله معارض‌های این پروژه بودند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس حلوایی‌زاده امروز _ چهارشنبه هشتم شهریورماه _ در آئین آغاز گام چهارم قم در مسیر تحول که با افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۷۰ پروژه بزرگ شهری همراه است، اظهار کرد: تقاطع شهدای پرواز در میان منطقه ۲ و ۴ شهری واقع شده است.

وی ادامه داد: این تقاطع محور فردوسی را کامل می‌کند که منطقه ۱،۵،۴،۶،۳ را به هم متصل کرده و بزرگ‌ترین رینگ ترافیکی شهر قم را تشکیل داده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه با توجه به طرح جامع حمل‌ونقل و اولویت‌هایی تعریف شده است، مطرح کرد: این اولویت‌ها در سه بخش اولویت‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در دستورکار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تقاطع شهدای پرواز یکی از نقاط حساس ترافیکی بوده است، گفت: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری این پروژه در سال ۹۹ با سازمان توسعه و عمران شهرداری قم انجام شده است.

حلوایی‌زاده با اشاره به اینکه قرارداد اولیه ۳۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است، خاطرنشان کرد: این پروژه با تعدیل به ۷۰ میلیارد تومان رسید و سپس با هزینه عملیات اجرایی، روشنایی و خط کشی با ۸۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: مشخصات این پروژه نیز شامل ۵۰۰ متر طول زیر گذر، ۲۲ متر عرض مسیر، هزار و ۹۰۰ متر مربع عرشه‌سازی، ۷۰۰ تن آرماتوربندی مصرفی و شش هزار متر مکعب بتن‌ریزی است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه اجرای این پروژه با تأسیسات بسیار و حساسی مواجه بود، تصریح کرد: ازجمله این تأسیسات می‌توان به برق ۶۳ و ۲۳۰ کیلو ولت اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در تقاطع‌های اطراف پیچ فردوس و بلوار یادگار امام است، یادآور شد: باید این پروژه به نوعی اجرا می‌شد که با کم‌ترین معارض درگیر باشیم.

حلوایی‌زاده با بیان اینکه انشعابات اصلی آب شرب، گاز و مخابرات در این پروژه وجود داشت، گفت: تلاش بر این شد که در زمان اجرای پروژه جابه‌جایی تأسیسات به گونه‌ای رقم خورد که خدمت‌رسانی به شهروندان مختل نشود.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان اجرای این پروژه دو سال بود، افزود: این پروژه در طول اجرا تأخیرات مجازی به منظور رفع تأسیسات داشته است.

کد خبر 684011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.