برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تبریز

شهردار تبریز گفت: تلاش می‌کنیم با برگزاری کاربردی همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز ۲۰۲۳ در همه جنبه‌ها جایگاه واقعی تبریز را احیا و این شهر را به عنوان قطب سرمایه‌گذاری در منطقه معرفی کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار امروز _سه‌شنبه هشتم شهریورماه_ در دیدار با مدیرکل شرق اروپا و مدیترانه وزارت امورخارجه از برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز ۲۰۲۳، در آبان‌ماه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای و ایرانیان ساکن در این کشور علاقه زیادی برای سرمایه‌گذاری در ایران به خصوص تبریز و استان‌های هم‌جوار ترکیه به دلیل اشتراکات فرهنگی دارند و این همایش سرمایه‌گذاری می‌تواند گشایشی در کل کشور ایجاد کند.

وی تبریز را به نوعی قطب معنوی منطقه دانست و تصریح کرد: این فرصت در سال‌های گذشته مورد غفلت واقع شده که امید می‌رود با برگزاری همایش‌های تخصصی جایگاه واقعی تبریز احیا شود.

شهردار تبریز افزود: در راستای معرفی هر چه بهتر همایش علاوه بر برگزاری پیش‌همایش استانبول و دیدار با چندین سفیر از کشورهای اروپایی، در کشور امارات و شهرهای خواهرخوانده تبریز از سفرای خارجی میزبانی و همایش را معرفی خواهیم کرد و با سازمان‌های بین‌المللی همچون یونسکو و دیگر نهادهای بین‌ المللی نیز هماهنگی لازم انجام می‌شود.

در ادامه محمود حیدری، مدیرکل شرق اروپا و مدیترانه وزارت امور خارجه با بیان اینکه برگزاری همایش اقدام شایسته‌ای در راستای شکستن فضای رکود سرمایه‌گذاری در ایران است، گفت: این اداره کل آماده است هماهنگی‌های لازم با سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها را جهت تسهیل برنامه‌های همایش، در حوزه مأموریتی خود انجام دهد.

وی افزود: در گذشته ارتباطات اقتصادی تبریز و ایران با ترکیه پررنگ‌تر بود و سرمایه‌گذاری‌های خوبی از دو طرف صورت گرفت که از طرف ایرانیان مقیم ترکیه و سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای ایران انجام می‌گرفت، در حال حاضر نیز شهرداری تبریز می‌تواند از ظرفیت کنسولگری‌ها استفاده کند.

کد خبر 684007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.