ماجرای هتک‌حرمت وزنه‌بردار ملی‌پوش به کشور ایران چه‌ بود؟

در جریان مسابقات وزنه‌برداری پیشکسوتان قهرمانی جهان، یکی از وزنه‌برداران ایران در اقدامی خارج از عرف و غیراخلاقی با نماینده رژیم‌ صهیونیستی به رقابت پرداخت و حتی روی سکو هم رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در رقابت‌های وزنه‌برداری پیشکسوتان که روزهای گذشته در لهستان برگزار شد، مصطفی رجایی، یکی از وزنه‌برداران پیشکسوت در اقدامی خلاف قانون و منافع ملی کشور با وزنه‌برداری از رژیم‌صهیونیستی رقابت کرد و در پایان مسابقات با وی روی سکو عکس گرفت، همچنین نماینده رژیم صهیونیستی رابه آغوش کشید.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که پیش از این مشخص بود که در گروه این وزنه‌بردار، یک وزنه‌بردار از رژیم صهیونیستی قرار دارد و مسئولان مربوطه نسبت به این موضوع بی‌توجهی کرده‌اند.

در مسابقات داخلی یا بین‌المللی وزنه‌برداری، مربی و سرپرست تیم استارت لیست را مشاهده می‌کنند و می‌دانند که حریف و رقبای مستقیم وزنه‌بردار از چه کشورهایی خواهند بود، اما با وجود اینکه لیست نهایی قبل از مسابقه منتشر شده بود، نسبت به آن بی‌توجهی صورت گرفته است. مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری و کادر فنی، قبل از رفتن تیم به لهستان، از این اتفاق آگاه بوده‌اند که در این شرایط این پیشکسوت نباید حتی اعزام می‌شده است چه برسد به اینکه که وزنه را بالای سر خود ببرد.

شب گذشته فدراسیون وزنه‌برداری اقدام وزنه‌بردار پیشکسوت تیم ایران در جریان رقابت‌های قهرمانی پیشکسوتان جهان را که در مغایرت با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، به‌شدت محکوم و ورزشکار خاطی را مادام‌العمر محروم کرد.

ماجرای هتک‌حرمت وزنه‌بردار ملی‌پوش به کشور ایران چه‌بود؟

در همین خصوص سجاد انوشیروانی، رئیس فدراسیون در خصوص حواشی پیش آمده در مسابقات پیشکسوتان جهان گفت: حواشی پیش آمده به‌طور قطع از نظر فدراسیون غیرقابل قبول و غیرقابل بخشش است و مواضع جمهوری اسلامی اولویت اصلی این فدراسیون است.

وی افزود: پس از اطلاع از این اتفاق غیرقابل بخشش، با خاطیان برخورد جدی صورت گرفت و ورزشکار خاطی به صورت مادام‌العمر محروم شد و پس از بررسی‌های بیشتر با همه خاطیان هم برخورد قاطع صورت خواهد گرفت. ضمن اینکه از این پس همه فعالیت‌های کمیته پیشکسوتان منحل خواهد شد.

انوشیروانی ضمن عذرخواهی از رهبر انقلاب، خانواده شهدا و همه مردم ایران گفت: به‌طور قطع در خانواده وزنه‌برداری دیگر شاهد چنین اتفاق‌هایی نخواهیم بود.

با تمام این تفاسیر، به نظر می‌رسد در این اتفاق وزنه‌بردار تنها مقصر نیست و نیاز است تا فدراسیون وزنه‌برداری هرچه سریع‌تر برخورد جدی با دیگر مسببان این ماجرا داشته باشد.

همچنین وزارت ورزش و جوانان باید قاطعانه و بدون هیچ اغماضی این موضوع را بررسی کند و با عواملی که زمینه‌ساز این اقدام شنیع و هنجارشکن شده است، برخوردی جدی داشته باشد.

ماجرای هتک‌حرمت وزنه‌بردار ملی‌پوش به کشور ایران چه‌بود؟

پس از این اتفاق فدراسیون وزنه‌برداری بیانیه‌ای صادر و سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون از انحلال کمیته پیشکسوتان خبر داد.

کد خبر 683991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.