برپایی موکب رقیه خاتون توسط بانوان اهل سنت سنندج

مسئول موکب رقیه خاتون سنندج و مدیر بنیاد بین‌المللی آبشار عاطفه‌ها شعبه استان کردستان گفت: موکب رقیه خاتون برای نخستین‌بار توسط بانوان اهل سنت شهر سنندج آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی شده است که در مسیر گردنه صلوات‌آباد این شهر قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روناک کنعانیان امروز _چهارشنبه هشتم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: خادمین شهدای بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها شعبه استان کردستان، امسال برای نخستین‌بار در گردنه صلوات‌آباد سنندج برای استقبال، پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی اقدام به برپایی موکب کرده است که این موکب توسط بانوان اهل سنت شهر سنندج برپا شده و اداره می‌شود.

وی افزود: این موکب ظرفیت توزیع دو هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم را در روز دارد که در حال حاضر روزانه ۵۰۰ پرس غذای گرم در این موکب پخت و توزیع می‌شود.

مسئول موکب رقیه خاتون سنندج و مدیر بنیاد بین‌المللی آبشار عاطفه‌ها شعبه استان کردستان ادامه داد: راه‌اندازی نانوایی سیار در این موکب با همکاری ارتش جمهوری اسلامی در استان کردستان نیز زمینه پذیرایی بهتر از زائران اربعین حسینی را فراهم کرده است و هر روز ۴۰۰ قرص نان در این موکب پخت و توزیع می‌شود که این نانوایی روزانه ظرفیت پخت یک‌هزار قرص نان را دارد و با افزایش تعداد زائران میزان پخت نیز افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه دشمنان ایران اسلامی همواره بر روی مسائل تفرقه‌آمیز مانور می‌دهند این موکب می‌تواند از طرف بانوان اهل سنت مانع از تفرقه‌افکنی دشمنان و موجب وحدت بیشتر مسلمانان شود و توطئه‌های آنان را خنثی کند.

کنعانیان با اشاره به فعالیت ۱۶ بانوی اهل سنت و همکاری ۱۵ نفر از برادران نیروهای ارتش در کردستان در این موکب، تصریح کرد: اسکان، پذیرایی در سه وعده غذایی و میان وعده در این موکب به زائران اربعین حسینی ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت این موکب تا پانزدهم شهریورماه ادامه دارد و سعی بر آن است تا سال آینده با احداث ساختمان ویژه برای موکب‌داری در مسیر تردد زائران از طرف بنیاد بین‌المللی آبشار عاطفه‌ها، زمینه پذیرایی و استقبال از زائران اربعین حسینی از سوی بانوان اهل سنت با کیفیت بهتری انجام گیرد.

کد خبر 683977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.