درختان منطقه ۹ اصفهان شست‌وشو و با خشکیدگی آن‌ها مبارزه می‌شود

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: در راستای حفظ و نگهداری بهتر فضای سبز، عملیات شست‌وشوی سطح برگ‌ها با حالت ضربدری و زیکزاکی در سطح درختان با پاشش آب برای بهبود سطح جذب نور و فتوسنتز و کیفیت درختان سطح منطقه در حال انجام است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: درختان و درختچه‌ها بیشترین نقش را در کنترل آلودگی هوا و تولید اکسیژن در اکوسیستم شهری دارند، با شست‌وشو و رفع آلودگی سطح برگ‌ها در بهبود روند چرخه فتوسنتز گیاه و در نهایت به زیبایی بصری شهر کمک می‌شود.

وی افزود: در راستای حفظ و نگهداری بهتر فضای سبز، آراستگی فضای سبز عمومی و زدودن غبار و آلودگی از چهره ظاهری، طراوت بخشیدن به درختان و درختچه‌ها، عملیات شست‌وشوی سطح برگ‌ها با حالت ضربدری و زیکزاکی در سطح درختان با پاشش آب جهت بهبود سطح جذب نور و فتوسنتز و کیفیت درختان سطح منطقه در حال انجام است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: در عملیات شست‌وشوی درختان معابر سطح منطقه بیش از ۳۰۰ هزار لیتر محلول شست‌وشو استفاده شده است که با این روش اثرگذاری سموم برای دفع آفات و بیماری‌ها بیشتر شده و در نتیجه مصرف سموم نیز کمتر می‌شود.

قاضی‌عسگر تصریح کرد: در راستای صرفه‌جویی در میزان سم مصرفی، کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی به‌واسطه کنترل نسبی برخی از آفات روی برگ‌ها، عملیات شست‌وشوی مرحله دوم تمام درختان و درختچه‌های معابر اصلی و فرعی سطح منطقه با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار در حال انجام است.

وی با بیان اینکه فضای سبز به‌عنوان عضو جداناپذیر پیکره شهرها در حفظ متابولیسم آن نقش اساسی دارد، خاطرنشان کرد: شست‌وشوی شاخ و برگ درختان، با جلوگیری از مسدود شدن روزنه‌های آبی و هوایی برگ‌ها که توسط ذرات آلاینده هوا پوشیده شده‌اند، موجب طولانی شدن عمر درخت می‌شود.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان ادامه داد: با تمیز شدن سطح برگ‌ها، عملکرد تنفس و تعریق به حالت عادی برمی‌گردد، شست‌وشو همچنین در زدودن اثرات آفات گیاهی مؤثر است، فشار آب باید به حدی باشد که موجب ریزش برگ‌ها و شکستن شاخه‌ها نشود.

وی گفت: بهره‌گیری از تدابیر و راهکارهای مناسب و استفاده از روش‌های غیر شیمیایی و طبیعی به‌منظور حفظ و نگهداری عرصه‌های فضای سبز امری ضروری است.

کد خبر 683965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.