دعوت از شهرهای خواهرخوانده اصفهان برای حضور در نمایشگاه فن‌نما

دبیر شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه فن‌نما با بیان اینکه باید به سمت ارتباطات و تعاملات راهبردی با ذی‌نفعان کلیدی حرکت کنیم، گفت: دعوت از شهرهای خواهرخوانده اصفهان برای حضور در این نمایشگاه و حضور ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان از دیگر رخدادهای مربوط به نمایشگاه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید ابراهیمی امروز _چهارشنبه هشتم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نمایشگاه «فن‌نما» اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مهمی که در مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی دنبال می‌شود، حوزه فناوری و نوآوری است که منجر به تسریع روند فعالیت‌ها می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر در سازمان‌های دولتی و خصوصی یا غیردولتی شبیه شهرداری‌ها عنصری که می‌تواند در جهت حرکت سازمان کمک کننده باشد، نوآوری و فناوری است.

دبیر شورای سیاست گذاری نمایشگاه فن نما با بیان اینکه حوزه معاونت برنامه‌ریزی دارای یک اداره خلاقیت، همچنین اداره فناوری و ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان است، تصریح کرد: شهرداری به‌عنوان یک بازیگر بزرگ در مجموعه زیست‌بوم نوآوری و عرصه بهره‌مندی از فناوری‌های جدید، در زمینه‌های مختلف شناخته می‌شود و تلاش شهرداری اصفهان جهت استفاده نظام‌مند از این ظرفیت به همین دلیل بوده است.

وی ادامه داد: در سازمان‌ها و معاونت‌های شهرداری اعم از سازمان پارک‌ها، آتش‌نشانی و سازمان حمل‌ونقل و ترافیک با مسائلی مواجه هستیم که از طریق حوزه فناوری قابل پوشش است، از این رو طی سال‌های گذشته تلاش شده است تا از این ظرفیت به صورت نظام‌مند استفاده شود.

نمایشگاه فن نما از دهم تا دوازدهم مهرماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی برگزار می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌ها، همزمان با جایزه مصطفی به دانشمندان در این حوزه جوایزی اعطا شود.

ابراهیمی با بیان اینکه در واقع ما باید به سمت ارتباطات و تعاملات راهبردی با ذی‌نفعان کلیدی حرکت کنیم، گفت: مهمترین این ذی‌نفعان در حال حاضر شهرک علمی تحقیقاتی است که بخش زیادی از این شرکت‌ها را پوشش می‌دهد، همچنین شتاب‌دهنده‌ها، صندوق‌های خطرپذیر و شرکت‌های دانش‌بنیان ازجمله بخش‌هایی است که شهرداری به‌دنبال گسترش روابط با آن‌ها است؛ در نمایشگاه «فن نما» قرار است این شبکه تقویت و بهتر دیده شود تا بتوانیم این ارتباطات را قوی‌تر از گذشته دنبال کنیم.

وی اضافه کرد: نمایشگاه فن نما از دهم تا دوازدهم مهرماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی شده است تا همزمان با جایزه مصطفی به دانشمندان در این حوزه جوایزی اعطا شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه یکی از محورهایی که برای اصفهان در سند آمایش تعریف شده، محور علم و فناوری است، گفت: سه روز پایانی نمایشگاه که همزمان با برگزاری جایزه مصطفی است، این امکان را ایجاد می‌کند تا مهمانان خارجی که در این برنامه حضور دارند، از دستاوردهای فناورانه بازدید کنند.

وی ادامه داد: از حدود هشت هزار شرکت دانش‌بنیان ۸۰۰ شرکت در اصفهان مستقر است، به این معنی که ۱۰ درصد از این ظرفیت کشور در استان اصفهان فعال هستند.

روایت کارآمدی زنجیره نوآوری و فناوری در نمایشگاه فن نما

ابراهیمی با بیان اینکه سه هدف کلان در برگزاری این نمایشگاه دنبال می‌شود، گفت: نخستین هدف ایجاد ارتباطات اقتصادی در زیست بوم فناوری است، یعنی در فضای کسب و کار حمایت به معنای این است که کمک کنیم تا محصول تولید کننده خریداری شود.

وی اضافه کرد: هدف دوم نمایشگاه فن نما روایت کارآمدی زنجیره نوآوری و فناوری است، چراکه برخی افراد در اینکه آیا این زنجیره کارآمد است یا خیر تردید دارند، بنابراین در این نمایشگاه تلاش می‌شود شهروندان را به واسطه رویدادهای جانبی به این رویکرد علاقمند کرد؛ هدف سوم نیز افزایش امید آفرینی بین جوانان است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه حوزه نوآوری و فناوری، حوزه‌های امید آفرینی است، تصریح کرد: در این حوزه محصولات متعددی داریم که نمایش آن‌ها برای عموم، نخبگان، متخصصان و دانش‌آموزان بسیار راهگشا است.

وی خاطرنشان کرد: از محورهای نمایشگاه فن نما، عرضه آخرین دستاوردهای فناورانه دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح ملی و بین‌المللی و انتقال این تجارب به سایر کلان شهرها است.

ابراهیمی اظهار کرد: دومین محورشناسایی و معرفی فناوری‌ها و برقراری ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی و تحقیقاتی، پارک‌های علم و فناوری و مبادله دانش بین این اعضا است، چراکه این نمایشگاه‌ها فرصتی است تا بسیاری از شرکت‌ها محصول خود را معرفی کنند.

نمایشگاه فن نما فرصتی برای جذب نخبگان و ایده‌پردازانی است که ایده‌های خود را به سطح عملیات نزدیک کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سومین محور توسعه همکاری‌‎ها و مبادله علمی و فنی بین دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و دستگاه‌های اجرایی است، گفت: چهارمین محور آشنایی شهروندان و پژوهشگران با دستاوردها و فناوری‌های نوین است و اینکه آن‌ها بتوانند ایده‌های جدیدی به دست آورند که در این راستا توسعه باشگاه شهر اندیشان را نیز دنبال می‌کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار تصریح کرد: بهره‌گیری از توان نخبگان و اندیشمندان برای برنامه‌ریزی‌های فناورانه پنجمین محور است در این راستا نمایشگاه فرصتی برای جذب نخبگان و ایده‌پردازانی است که ایده‌های خود را به سطح عملیات نزدیک کرده‌اند.

وی اضافه کرد: محور ششم حمایت مادی و معنوی از برنامه‌های کاربرد فناوری یعنی عقد قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان است در این راستا در فضای نمایشگاه می‌توان زمینه‌های ارتباطات مالی و قراردادی بین شرکت دانش بنیان و متقاضی فناوری اعم از بخش خصوصی یا دولتی را فراهم کرد.

ابراهیمی با بیان اینکه محور هفتم تبیین نقش و اهمیت نوآوری و ارتباط با مراکز فناوری به منظور شناسایی راه‌حل‌های نو و خلاقانه است، گفت: حوزه‌هایی همچون معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، استانداری، شورای اسلامی شهر، اتاق بازرگانی، دانشگاه‌های هنر، صنعتی، آزاد نجف آباد، بنیاد ملی نخبگان، سازمان صنعت و معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی، انجمن شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه و در شورای سیاست‌گذاری در حال همکاری با مجموعه شهرداری اصفهان هستند.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان در این رویداد مجری برگزاری نمایشگاه و صندوق پژوهش و فناوری استان در حوزه‌های تأمین مالی قرار است کمک کنند تا بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

انعقاد قرارداد با ۳۲ شرکت دانش‌بنیان برای حضور در نمایشگاه فن‌نما

معاون شهردار اصفهان تاکید کرد: نمایشگاه ابزاری است تا بتوانیم همگرایی و هم افزایی بین ذی‌نفعان را ایجاد کنیم، البته در کنار نمایشگاه رویدادهای سرمایه‌گذاری و ترویجی را نیز دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به حضور شهرهای خواهر خوانده در این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه به تقسیم‌بندی موضوعات کلان در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه محیط زیست، اصفهان پیش رو که موضوع شهر هوشمند را دنبال می‌کند، ساختمان و صنایع وابسته و شرکت‌های دانش بنیان که در این عرصه فعالیت دارند، حوزه صنایع خلاق، نفت، گاز و پتروشیمی، ساختمان و صنایع وابسته، حوزه کشاورزی و امنیت غذایی، سلامت و فناوری‌های زیستی و ماشین سازی پرداخته شد، همچنین برنامه‌ریزی شده است تا حداقل ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در این نمایشگاه شرکت کنند.

ابراهیمی افزود: در نمایشگاه فن‌نما پاویون‌های مختلفی در زمینه تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری، بروکرهای فناوری، علمی و تحقیقاتی، صادرات و واردات، رسانه و انتشارات حوزه فناوری و شتابدهنده‌ها و استارتاپ‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه دعوت از شهرهای خواهرخوانده اصفهان برای حضور در این نمایشگاه و حضور ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان از دیگر رخدادهای مربوط به نمایشگاه است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود اعتباری بالغ بر ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم برای نمایشگاه فن‌نما هزینه شود.

معاون شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: تاکنون با ۳۲ شرکت دانش‌بنیان برای حضور در نمایشگاه فن‌نما قرارداد منعقد شده و با کشورهای عراق، عمان و کره‌جنوبی نیز برای حضورشان در نمایشگاه رایزنی شده است.

وی با اشاره به وضعیت آلودگی هوا اظهار کرد: رفع معضل آلودگی هوا تنها توسط شهرداری قابل رفع نیست، هرچند شهرداری تلاش زیادی در این زمینه کرده اما به اراده محکم‌تری برای این موضوع نیاز است؛ این نمایشگاه به طور حتم می‌تواند به این مسئله کمک کند چرا که فناوری حل کننده ابرچالش‌های ما است.

کد خبر 683932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.