موضع رئیس‌جمهور در مورد پول‌های بلوکه‌شده صحیح است

رئیس کل بانک مرکزی گفت: موضع رئیس‌جمهور در مورد منابع بلوکه‌شده ایران در خارج از کشور، بر اساس طبقه‌بندی فنی حساب‌های ارزی خارجی بانک مرکزی کاملا صحیح است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا فرزین درباره سخنان روز گذشته رئیس‌جمهور در مورد پول‌های بلوکه‌شده ایران در خارج از کشور و آزادسازی آن، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «موضع ریاست محترم جمهور در خصوص منابع بلوکه‌شده ایران در خارج از کشور بر اساس طبقه‌بندی فنی حساب‌های ارزی خارجی بانک مرکزی کاملاً صحیح است. اگرچه این موضوع نافی تلاش‌های کشور برای آزادسازی منابع ارزی طبقه‌بندی شده در سایر حساب‌های ارزی نمی‌باشد.»

موضع رئیس جمهور در مورد پول‌های بلوکه شده صحیح است

به گزارش ایمنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز پیش از این گفته بود، پول‌های بلوکه‌شده ایران از کره به بانک‌های سوئیس واریز شده و در حال تبدیل شدن به یورو است و به زودی به حساب‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در کشور قطر واریز می‌شود.

داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه هم گفته بود، پول‌های بلوکه‌شده ایران از کره جنوبی، عراق و ترکیه آزاد و به سوئیس منتقل شده است و بانک مرکزی جمهوری اسلامی بر آن مسلط است و به‌زودی با تبدیل شدن به یورو به حساب‌های ایران در بانک‌های قطر منتقل می‌شود.

کد خبر 683921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.