گزارش عملکرد مسئولان جایگزین ارائه برنامه‌ها شود

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:صداقت زمانی در عمل معنا خواهد شد که مجموعه شورای شهر و مدیریت شهری به جای افعال آتی از ماضی سخن بگویند و گزارش عملکرد جای گزارش برنامه‌ها را بگیرد.

توحید علی نژاداصل در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با جایگاه شوراها اظهار کرد: تشکیل شوراهای اسلامی در کشور با هدف ریل‌گذاری برای قطار مدیریت شهری و تعیین سکاندار این قطار به دست منتخبین خود مردم برای عبور از پیچ و خم فراوان و مشکلات ریز و درشت و عدیده پیش و روی مدیریت شهری بود.

وی افزود: آغشته شدن نگاه برخی از منتخبین مردم در شوراهای شهر به جریان‌های سیاسی باعث کندی سرعت این قطار و بعضاً بی‌راهه رفتن شوراهای شهر از مسیر توسعه و پیشرفت شهرها شده است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: با توجه به گستره دامنه فعالیت مجموعه‌های مدیریت شهری و جایگاه نظارتی شوراها بر این مجموعه‌ها، لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای ورود توانمندی‌های مرتبط با حوزه‌های فعالیت مجموعه‌های مدیریت شهری ملموس‌تر احساس می‌شود.

علی نژاداصل ادامه داد: در شرایط فعلی شهر ارومیه با توجه به عبور مجموعه مدیریت شهری از بحران‌های مختلف چند سال اخیر تنها راه احیا و تقویت اعتماد مردم حفظ جایگاه واقعی شورا از منظر نظارتی و مدیریت کلان شهری است.

وی با بیان اینکه تعریف نظارت، صرف صدور دستورها و بایدها نیست چرا که برعکس، مجموعه شورای اسلامی شهر به منظور برون رفت کامل از این بحران باید نقشی به مراتب پررنگ‌تر ایفا کند، تأکید کرد: تحقق این امر تنها با سیاست‌گذاری ممکن خواهد بود نه سیاست پذیری.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه عنوان کرد: اصلی‌ترین وظیفه و رسالت شوراها عمل به شفافیت واقعی در عمل است که مصداق اصلی آن در ارائه گزارش عملکرد مستند و مستدل به مردم معنا خواهد شد.

علی نژاداصل اظهار کرد: فضای شوراهای شهر هر مقدار به فضاهای پوپولیستی و شومن بازی آغشته شوند رنگ امید از رخسارشان باخته و بستر ناامیدی را به جامعه القا خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: صداقت زمانی در عمل معنا خواهد شد که مجموعه شورای شهر و مدیریت شهری به جای افعال آتی از ماضی سخن بگویند و گزارش عملکرد جای گزارش برنامه‌ها را بگیرد.

کد خبر 683915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.