جای خالی مردی از جنس یاران حسین (ع) در پیاده‌روی اربعین

شهید حاج‌حسین همدانی، یکی از فرماندهان جبهه مقاومت،یک سال پیش از شهادت به همراه خانواده در پیاده‌روی اربعین حضور یافت؛ مردی که خود در این مسیر، عاشورا را شروع حماسه و نبرد خواند و امتدادش را با خون رنگینش امضاء کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در پیاده‌روی اربعین حسینی، جای مردی از جنس یاران حسین و هم نام حسین خالی است، مردی که همچون حبیب‌بن‌مظاهر به سپیدی محاسنش نگاه نمی‌کرد، به اینکه تا نفس آخر در راه حسین بماند و جان‌فدای اهل‌بیت (ع) باشد، می‌نگریست، مردی که گویی بودنش درسی برای بازماندگان جبهه و رفتنش درس ایثار برای جوانان نسل امروز داشت.

مردی که خود در مسیر پیاده‌روی اربعین، عاشورا را، شروع حماسه و نبرد خواند، و امتدادش را با خون رنگینش امضا کرد، مردی که نیاز به کلام او نیست، تنها به چهره او بنگری، هزاران درس برای اهل بصیرت در چین‌های پیشانی‌اش نهاده شده بود.

شهید حاج‌حسین همدانی، یکی از فرماندهان جبهه مقاومت یک سال پیش از شهادت به همراه خانواده در پیاده‌روی اربعین حضور یافت، از او به عنوان «بزرگ‌ترین فرماندهان جنگ سوریه»، «نابغه جنگ‌های ناهم‌تراز در غرب آسیا» و «مرد شماره دو سپاه» یاد می‌شود، سرداری که در کنار حاج‌احمد متوسلیان، شهید محمدابراهیم همت و شهید محمود شهبازی از بنیانگذاران تیپ ۲۷ محمد رسول‌الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) شناخته می‌شود.

شهید حاج‌حسین همدانی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در امر مبارزه فعال بود، در دوران پس از جنگ تحمیلی، مسئولیت‌های متعددی در سپاه و بسیج داشته است؛ فرماندهی سپاه پاسداران استان همدان، فرماندهی لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) و سپاه پاسداران تهران و مشاور فرمانده کل سپاه، بخشی از مسئولیت‌های او بو.

وی در سال ۱۳۹۰ به عنوان فرمانده راهبردی در میدان نبرد سوریه حاضر شد، او در آنجا به «ابووهب» معروف بود، تشکیل گروه‌های دفاع مردمی ایده او برای نجات سوریه از بحران بوده است، حاج‌حسین همدانی سرانجام روز شانزدهم مهرماه سال ۱۳۹۴ در مسیر استان حماء در جنوب‌شرقی حلب به شهادت رسید.

کد خبر 683889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.