کسب رتبه اول در تولید شیر خام / بزرگترین کارخانه خوراک دام و طیور کشور افتتاح می‌شود

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان از کسب رتبه اول در تولید شیرخام و برنامه‌ریزی و بررسی در خصوص افتتاح بزرگترین مجتمع تولید خوراک دام، طیور و آبزیان کشور در شهرستان شهرضا خبر داد.

وحیدرضا خامسی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تبریک هفته دولت و با اشاره به اقدامات اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی، اظهار کرد: طی یک سال گذشته، اقداماتی از جمله نظارت بر فعالیت ۲۹ باب کشتارگاه دام، نظارت بر فعالیت ۱۷ کشتارگاه صنعتی طیور و نظارت بر فعالیت ۵۶ کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان، انجام شده است.

وی افزود: نظارت بر ۱۸ واحد سردخانه نگهداری فرآورده‌های خام دامی، نظارت بر فعالیت ۷۰ واحد بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی، نظارت بر ۵۴ مرکز جمع‌آوری شیرخام، نظارت بر فعالیت ۲۲ واحد تبدیل ضایعات و نظارت بر فعالیت ۱۰ واحد بسته‌بندی تخم مرغ خوراکی از دیگر فعالیت‌های این اداره طی یک سال گذشته بوده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: در طول ایام تعطیلات نوروز، ماه مبارک رمضان، عید قربان و دهه اول محرم در راستای تأمین هرچه بیشتر امنیت غذایی افراد شاهد اجرای طرح‌های تشدید کنترل و نظارت بوده‌ایم.

وی ادامه داد: قابل توجه است که استان اصفهان رتبه اول تولید گوشت شترمرغ، رتبه پنجم تولید گوشت قرمز، رتبه اول تولید گوشت بوقلمون، رتبه چهارم تولید گوشت مرغ، رتبه اول تولید شیرخام و رتبه دوم تولید تخم مرغ کشور را به خود اختصاص داده است.

خامسی‌پور گفت: در طول مدت مذکور در راستای نظارت بر فعالیت کشتارگاه‌های صنعتی طیور شاهد افتتاح و راه‌اندازی چهارمین خط کشتار بوقلمون استان در شهرستان مبارکه و راه‌اندازی اولین کشتارگاه اختصاصی سایر طیور در شهرستان برخوار بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: افتتاح اولین کارخانه خوراک مستقل حیوانات خانگی، دومین کارخانه تولید خوراک آبزیان و برنامه‌ریزی و بررسی در خصوص افتتاح بزرگترین مجتمع تولید خوراک دام، طیور و آبزیان کشور در شهرستان شهرضا از بارزترین اقداماتی به شمار می‌رود که در خصوص نظارت بر فعالیت ۵۶ کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان استان صورت گرفته است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان افزود: نظارت بر عملکرد واحدهای تبدیل ضایعات به منظور فرآوری ضایعات حاصل شده از کشتارگاه‌های دام و طیور، در راستای جلوگیری از آلودگی محیط زیست، اشتغال، تکمیل زنجیره تولید و ارزآوری به سبب صادرات محصولات به خارج از کشور بسیار مؤثر واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تضمین کیفیت و سلامت فرآورده‌های خام دامی و بهبود کنترل و نظارت‌های بهداشتی در زنجیره تولید تا مصرف فرآورده‌ها، بیش از ۵۵۰ نفر از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف دامپزشکی تحت عنوان اهرم‌های نظارتی _ اجرایی اداره کل دامپزشکی استان بر چرخه تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت و شعار نظارت از مزرعه تا سفره را محقق می‌کنند.

کد خبر 683852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.