کاهش کانون‌های بیماری‌های واگیردار مهم به ۵۴ مورد در سال جاری

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان اصفهان از کاهش کانون‌های تأیید شده بیماری‌های واگیردار مهم به ۵۴ مورد طی سال جاری خبر داد.

وحید مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تبریک هفته دولت و با اشاره به اقدامات اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی، اظهار کرد: در پی اقدامات انجام شده، تعداد کانون‌های تأیید شده بیماری‌های واگیردار مهم و استراتژیک از ۱۶۶ مورد در شهریور سال گذشته به ۵۴ مورد در شهریورماه سال جاری کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: همچنین با تلاش‌های مجاهدانه صورت گرفته در این اداره و همکاری عوامل دامپزشکی، میزان واکسیناسیون انجام شده از ۱۶ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۵۶۲ نوبت سر در شهریور سال گذشته به ۱۶ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۸۱۳ نوبت سر در شهریورماه سال جاری افزایش پیدا کرده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی تصریح کرد: در بازه زمانی مذکور، واکسیناسیون بیماری‌های مشترک از دو میلیون و ۱۸۹ هزار و ۱۰۳ نوبت سر به دو میلیون و ۴۶۸ هزار و ۳۶۰ نوبت سر و واکسیناسیون بیماری‌های واگیر مهم و استراتژیک از ۹ میلیون و ۸۳ هزار و ۳۶۷ نوبت سر به ۹ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۹۵۰ نوبت سر افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مراقبت فعال در بیماری‌های مهم و مشترک بین انسان و دام شامل سل، بروسلوز و مشمشه، از ۴۴۲ هزار و ۳۳۰ مورد به ۴۹۵ هزار و ۱۲۰ مورد و تعداد رآکتور شناسایی و حذف شده از ۹۱۲ به ۹۴۷ مورد افزایش یافته است که نشان از هدفمند بودن تعداد موارد افزایش یافته در مراقبت دارد.

کد خبر 683851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.