بلاتکلیفی ۹ هزار پروانه تاسیس صنعتی در استان اصفهان

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: در سال‌های گذشته در اصفهان ۱۰ هزار پروانه تأسیس در ۱۰ سال صادر شده و نزدیک هزار مورد به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالوهاب سهل آبادی شامگاه _سه‌شنبه هفتم شهریورماه_ در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: زمین در شهرک‌های صنعتی گران است، دولت کجا می‌خواهد به شهرک‌های صنعتی کمک کند و در سال‌های گذشته در اصفهان ۱۰ هزار پروانه تأسیس در ۱۰ سال صادر شده و نزدیک هزار مورد به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: امروز با کمک ستاد تسهیل پیگیری مسئولان غم واحدهای تعطیلی و حضور مدیران واحدهای صنعتی در زندان را نداریم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: محاسبات نشان می‌دهد اگر دو ساعت خاموشی در بخش خانگی اعمال می‌شد نیازی نبود یک روز به فعالیت صنایع اضافه شود.

سهل آبادی اضافه کرد: در ایام کرونا صنایع ثابت کردند که سرباز جنگ اقتصادی هستند و ندیدیم فروشگاهی یک روز بدون جنس بماند.

وی تصریح کرد: اگر دولت اختیارات بیشتری به استانداری اصفهان تفویض کند بهتر می‌توان مسائل تولید را حل کرد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: افتخار می‌کنیم که در این شرایط سخت، کارگری را بیکار نکرده‌ایم. امروز دیگر شاهد اعتصابات در اصفهان نیستیم.

معطلی تجار برای دریافت ارز صادراتی

در ادامه این جلسه، امیر کشانی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، اظهار کرد: کارت بازرگانی بیشتر صادرکنندگان کشور تا پایان شهریورماه منقضی می‌شود، با بخشنامه بانک مرکزی برای رفع تعهدات ارزی شاهد مسدود شدن کارت بازرگانی تجار هستیم.

وی افزود: تعهد ارزی بنگاه‌های کوچک رقم چندان زیادی نیست، بنگاه‌های کوچک باید از رفع تعهدات ارزی معاف شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان گفت: بانک مرکزی باید پیگیری کند بانک مشترک ایران و سوریه هر چه زودتر تأسیس شود تا تجار ما در تجارت با این کشور و ایفای تعهدات ارزی با مشکل مواجه نباشند.

کشانی اضافه کرد: بسیاری از کالاهای بنگاه‌های تولیدی در شش ماه گذشته از گروه ۲۲ به گروه ۲۶ منتقل شده است، از این روز بیش از ۸۰ روز برای دریافت ارز معطل می‌شوند، بانک مرکزی به نظر کارشناسان وزارت صمت توجهی نکرده است.

کد خبر 683808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.