عضویت در بریکس نشان می‌دهد که مسیر آینده روشن است

وزیر صمت گفت: تحریم‌ها تلاش کردند که به اهداف خود نرسیم، اما پذیرفته شدن ایران به عنوان عضو بریکس نشان‌دهنده استقامت جمهوری اسلامی است و نشان می‌دهد مسیر آینده روشن‌تر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس علی‌آبادی عصر امروز _سه‌شنبه، هفتم شهریورماه_ در آئین افتتاح پروژه‌های فولاد مبارکه اصفهان، اظهار کرد: همه دولت‌ها در همه جای دنیا، هدف ایجاد رفاه بیشتر و توسعه را دنبال می‌کنند، اما ممکن است نتیجه سیاست‌هایی که اتخاذ می‌شود، رسیدن به این هدف نباشد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز به دنبال آن است که برای مردم رفاه ایجاد کند تا مردم فرصت داشته باشند انسان الهی شوند، انسان الهی براساس قرآن دارای اراده است.

وزیر صمت گفت: در مپنا به دنبال حل مسائل بودیم، برای خلق آینده نیازمند حرکت از مسیر توسعه ثروت هستیم؛ تحریم‌ها تلاش کردند که به اهداف خود نرسیم، اما پذیرفته شدن ایران به عنوان عضو بریکس نشان‌دهنده استقامت جمهوری اسلامی است و نشان می‌دهد مسیر آینده روشن‌تر است.

وی با بیان اینکه امروز در صنعت فولاد نیازمند توسعه کیفی هستیم، اضافه کرد: برای رسیدن به تراز جهانی باید توسعه کیفی مورد توجه قرار گیرد و برای این کار نیازمند نوآوری هستیم.

علی‌آبادی ادامه داد: اغلب فروشنده‌های لوازم خانگی تبلیغ جنس خارجی را می‌کنند، اما محصولات ایرانی کیفیت بسیار بالایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز افتخارآمیزترین ساخته دست بشر که توربین گاز است، در داخل کشور تولید و به کشورهای دیگر همچون روسیه صادر می‌شود.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه باید خودمان را باور کرده و در صحنه بین‌المللی جایگاه خود را پیدا کنیم، گفت: چالش‌های صنعت فولاد باید پیوسته شناسایی شوند، چالش فعلی فولاد مبارکه تأمین خوراک گاز طبیعی و سنگ است، لازم است این چالش‌ها به سرعت حل شوند.

وی اضافه کرد: ایران یک درصد جمعیت کره زمین و هفت درصد کانی‌های با ارزش را در اختیار دارد که هنوز کشف نشده است، فولاد مبارکه می‌تواند برای کشف معادن جدید اقدام کند.

علی‌آبادی تصریح کرد: نیازمند افزایش بهره‌وری در فولاد مبارکه هستیم، جای تأسف است که ایران جایگاه آخر دنیا در بهره‌وری انرژی را دارد؛ حتماً روش‌هایی وجود دارد که مصرف آب را بیش از این کاهش دهیم.

کد خبر 683786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.