مرز تمرچین، یک ظرفیت بزرگ اقتصادی-فرهنگی برای آذربایجان‌غربی است

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: مرز تمرچین یک ظرفیت بزرگ اقتصادی-فرهنگی برای آذربایجان‌غربی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عادل اعظم‌انهر با بیان اینکه حماسه اربعین حسینی یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رویدادهای مهم جهان اسلام است، اظهار کرد: ارزش نهادن به این رویداد بزرگ در کشورهای اسلامی موجب ترس دشمنان شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی یکی از مهم‌ترین مناسبت‌هایی است که هرساله بیشتر از سال‌های قبل به صورت عظیم برگزار شده و دشمن از این راهپیمایی عظیم هراس دارد.

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن تبریک نایب قهرمانی تیم ملی والیبال ایران در مسابقات والیبال آسیا گفت: جا دارد از شهرداری ارومیه، سازمان سیما و منظر شهری، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری، اداره کل ورزش و جوانان استان، هیئت والیبال استان آذربایجان‌غربی و تمامی عوامل اجرایی و دستگاه‌های دخیل در این رویداد بزرگ که در پایتخت والیبال آسیا به نحو شایسته و آبرومندانه برگزار شد، تقدیر و تشکر کنم.

اعظم‌انهر ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) ادامه داد: از استاندار آذربایجان‌غربی، معاونین استاندار، مجموعه شهرداری ارومیه و تمامی نهادهای فرهنگی و اجرایی در برپایی موکب‌ها و بزرگداشت مراسمات اربعین حسینی در مرز تمرچین تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به ظرفیت فرهنگی و اقتصادی مرز تمرچین تصریح کرد: مرز تمرچین، یک ظرفیت بزرگ اقتصادی، فرهنگی برای استان آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود و امیدوارم از این ظرفیت استفاده بهینه شود.

اعظم‌انهر گفت: امروز مهم‌ترین مناسبت ملی و مذهبی که در پیش داریم، موضوع اربعین حسینی و ایام صفر است و شهرداری و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه در راستای فرهنگ‌سازی، استفاده از ظرفیت‌های فرهنگسراها در محلات و فضاسازی مناسب شهری اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اهمیت هفته دفاع مقدس یادآور شد: مقام معظم رهبری تأکیدات بسیاری در بحث گرامیداشت هفته دفاع مقدس و انتقال رویدادهای آن به نسل جوان و امروزی دارند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: موضوع دفاع مقدس بنابر فرمایش مقام معظم رهبری یک گنجینه بزرگ برای ملت ایران است و از این رو این گنجینه باید در قالب کتاب، خاطره‌نویسی، عکس، فیلم، انیمیشن و برگزاری مراسم به نسل‌های آینده انتقال یابد.

ابهر با اشاره به نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دومین موضوعی که می‌تواند در بحث دفاع مقدس مطرح شود، موضوع نقش زن در دفاع مقدس است که به خوبی و شایستگی به این موضوع پرداخت نشده است.

وی با اشاره به اینکه تقریباً ۷۰ درصد از حوادث و اتفاقات دوران دفاع مقدس در استان آذربایجان‌غربی نقل نشده است، گفت: متأسفانه حدود ۷۰ درصد از حماسه‌ها و اتفاقات و رشادت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس مورد نقل قرار نگرفته است و از این رو این اتفاقات باید شناسایی و به نسل امروزی و آینده منتقل شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه از برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم جاماندگان اربعین حسینی در شهر ارومیه خبر داد و یادآور شد: شهرداری ارومیه با همراهی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی، امسال هم‌چون سال‌های گذشته در تلاش برای اجرای هر چه باشکوه‌تر مراسم دلدادگان حسینی است که در مسیر میدان شهدا تا باغ رضوان برگزار خواهد شد.

کد خبر 683747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.