روایتی از ایده تا اجرای دیوارنگاره اربعینی میدان ولی‌عصر(عج)

مدیر هنری پروژه دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج) اصفهان گفت: به‌واسطه شعار محوری هیئات امسال، یعنی «در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم»، ایده حضور خانواده‌محور زائران در پیاده‌روی بزرگ اربعین در قالب نمادین یک خیمه به تصویر کشیده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سحرگاه سه‌شنبه، سی‌ویکم مردادماه بود که به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی، دیوارنگاره میدان ولی‌عصر (عج) نصب و رونمایی شد؛ در توضیح دیوارنگاره «بیا تا برویم» که محصولی از خانه طراحان انقلاب اسلامی است، آمده است: «کربلا منتظر ماست! بیا تا برویم…»

زمانی که به طرح این دیوار نگاره دقیق‌تر نگاه می‌کنیم شعار محوری هیئات امسال یعنی «در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم» در ذهن‌مان تداعی می‌شود زیرا در این تصویر =یک خانواده زیر علم اباعبدالله (ع) شانه به شانه هم در مسیر ایستاده‌اند.

احسان جعفرپیشه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون ایده اصلی این طرح اظهار می‌کند: به‌واسطه شعار محوری هیئات امسال، یعنی «در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم»، ایده حضور خانواده‌محور زائران در پیاده‌روی گران‌قدر اربعین در قالب نمادین یک خیمه به تصویر کشیده شد.

روایتی از ایده تا اجرای دیوارنگاره اربعینی میدان ولی‌عصر(عج)

وی می‌افزاید: در این اثر سعی شد سهم و نقش بی‌بدیل مدافعان حریم امن حضرات آل‌الله و نمونه بارز آن یعنی شهید سرافراز و عزیزمان سردار سلیمانی در فضای فرح‌بخش بارانی و رویایی به تصویر کشیده شود.

مدیر هنری پروژه با اشاره به واکنش‌های مثبت مردمی درباره این اثر خاطرنشان می‌کند: به‌طور عمده چند سکوی نمایش تبلیغی میدان ولی‌عصر (عج) به عنوان نمانام برجسته پیام‌های فرهنگ و هنر ارزشی تثبیت شده و با توجه به حساسیت این تابلو، مثل همیشه مورد توجه مردم و رسانه‌ها قرار گرفت، البته این مورد تنها ناشی از لطف و مرحمت ذره‌پرور حضرت به این اثر و پدیدآورندگانش بود.

وی ادامه می‌دهد: این بازخوردها قطع به یقین در پیشرفت و تشویق به رشد هنرمندان، نقش مؤثر و مهمی دارد، به‌ویژه اینکه به‌تازگی با رویکرد قابل ستایش سازمان‌های متولی فرهنگی هنری، شاهد توجه به سهم و جایگاه هنرمندان غیرتهرانی هم هستیم‌.

جعفرپیشه در خصوص تیم اجرایی این پروژه می‌گوید: در این پروژه افتخار همکاری با هنرمندان از جمله تیموری‌نژاد به‌عنوان طراح و تصویرساز، بختیاریان به‌عنوان ایده‌پرداز اولیه طرح و خلج در جایگاه طراح را داشتیم، همچنین من و برادرم (احسان و علی جعفرپیشه) = به‌عنوان مدیر هنری و اجرایی پروژه مشغول فعالیت بودیم.

روایتی از ایده تا اجرای دیوارنگاره اربعینی میدان ولی‌عصر(عج)

وی با تاکید بر اینکه ما بخش اعظم رشد خود را مرهون صبر و هزینه‌کرد مردم شهرمان، اصفهان هستیم، تاکید می‌کند: امیدواریم با دعای همشهریان سفیر شایسته‌ای برای مردم عزیز این دیار باشیم.

مدیر هنری پروژه اضافه می‌کند: اگر لطفی شامل حال ما شده، صرفاً به‌واسطه لطف اهل بیت (ع) است و در این مسیر هنر به امانت گذاشته نزد ما، تنها تفسیر معنای هنرمندی اهل‌بیت است، به همین خاطر امیدواریم با دعای مردم توفیق نقش‌آفرینی در حوزه هنر ارزشی در آینده نیز از ما سلب نشود.

کد خبر 683726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.