یک قدم تا رسیدن به خودکفایی در کاغذ

رئیس‌جمهور گفت: مرز ما عبارت است از خودکفا شدن در کاغذ که کاملاً دست یافتنی است و گام‌هایی که برداشته شده است در جهت خودکفایی است؛ عدد و رقم نشان می‌دهد که تولید چند برابر شده است و اگر ما یک گام دیگر برداریم به خودکفایی در کاغذ خواهیم رسید.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره افزایش قیمت کتاب و برنامه دولت سیزدهم برای کاهش قیمت و افزایش توان خرید مخاطبان اظهار کرد: بیشتر قیمت کتاب به قیمت کاغذ برمی‌گردد. آیا ما در کاغذ می‌توانیم در داخل خودکفا شویم یا خیر؟ بله حتماً می‌توانیم خودکفا شویم چرا که ما زمینه‌هایی را برای خودکفایی در کاغذ داریم؛ میزان تولید کاغذ در کشور میزان قابل قبولی نبود و باید افزایش پیدا می‌کرد.

وی در ادامه افزود: در این دولت تولید کاغذ افزایش چشمگیری پیدا کرده است و ما کتب درسی‌مان با کاغذ تولیدی داخل تولید می‌شود و این موفقیت بزرگی است و این را باید ادامه بدهیم و مرز ما عبارت است از خودکفا شدن در کاغذ که کاملاً دست یافتنی است و گام‌هایی که برداشته شده است در جهت خودکفایی است؛ عدد و رقم نشان می‌دهد که تولید چند برابر شده است و اگر ما یک گام دیگر برداریم به خودکفایی در کاغذ خواهیم رسید.

رئیس‌جمهور درباره زمان رسیدن به خودکفایی بیان کرد: وزارت ارشاد و صمت همکاری خوبی دارند و به امید خدا به همه خواهیم گفت که در تولید کاغذ به خودکفایی خواهیم رسید و زمانش هم زمان دیری است.

منبع: فارس

کد خبر 683721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.