احترام به عابر پیاده یک اصل اخلاقی در رفتار شهروندی است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان احترام به عابران پیاده را یک اصل اخلاقی مهم هنگام رانندگی اعلام کرد و از رانندگان خواست از رانندگی‌های هیجانی و غیراصولی که باعث ایجاد وحشت و استرس‌های ناگهانی برای عابران می‌شود، خودداری کنند.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: احترام به عابران پیاده یک اصل اخلاقی در رفتار شهروندی هنگام رانندگی به‌شمار می‌رود که توجه به آن می‌تواند میزان انسانیت و پاک سرشتی ما را در برابر هم‌نوع خود نشان دهد.

وی افزود: عابران پیاده در مقایسه با خودروها، بسیار آسیب‌پذیرتر هستند، رانندگان خودرو در صورت برخورد با افراد، به علت ایمنی خودرو با کمترین آسیب مواجه می‌شوند، اما عابران پیاده با کوچک‌ترین تصادف، دچار آسیب‌های شدید جسمی و روحی می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان تصریح کرد: رانندگی‌های هیجانی و غیراصولی، عابران پیاده را دچار استرس‌های ناگهانی و وحشت می‌کند؛ از این‌رو، ایجاد هر نوع آسیب (روحی و جسمی) به عابران پیاده، امری غیراخلاقی و غیرانسانی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اجازه تقدم عبور به عابر پیاده‌روی خط سفید از جمله آداب شهروندی به‌شمار می‌آید که موجب می‌شود عابران پیاده بدون دلهره و وحشت عرض خیابان را طی کنند؛ بنابراین همواره احترام به عابران پیاده را یک رفتار انسانی و ضروری می‌دانیم و آن را جز رفتارهای رانندگی قرار می‌دهیم و به عنوان یک شهروند اخلاق‌گرا، هنگام رانندگی تا جایی که امکان دارد فرصت عبور را به عابر پیاده می‌دهیم تا وی بدون استرس بتواند عرض خیابان را طی کند.

کد خبر 683711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.