امدادرسانی هلال احمر کردستان در دو طرف مرز باشماق مریوان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان از آمادگی ۱۱ تیم عملیاتی این جمعیت در مرز باشماق مریوان برای امدادرسانی شایسته به زائران اباعبداالله الحسین(ع) خبر داد و گفت: این تیم‌ها آمادگی این را دارند که حوادث احتمالی هر دو طرف مرز باشماق مریوان را پوشش دهند.

پیام جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امسال دومین سالی است که مرز باشماق مریوان به عنوان مرز رسمی تردد زوار اربعین حسینی انتخاب شده است و ما نیز هم‌چون سال گذشته با تمامی امکانات در نقطه صفر مرزی باشماق مریوان مستقر شده‌ایم.

وی گفت: ۱۱ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر با ۶۰ نفر-روز نیروی عملیاتی به صورت شبانه‌روزی در قرارگاه مرزی اربعین حضور دارند و این آمادگی را دارند که حوادث احتمالی هر دو طرف را پوشش دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به اینکه ما آمادگی امدادرسانی به زوار را در طرف دیگر مرز باشماق در خاک کشور عراق داریم، تصریح کرد: علاوه بر این، یک تیم را نیز در تکیه حضرت رسول (ص) شهر سلیمانیه عراق با هماهنگی کنسولگری ایران، رئیس جمیعت هلال احمر کشورمان و استاندار کردستان مستقر می‌کنیم که شامل پزشک، پرستار و تیم‌های عملیاتی است تا بتوانند با استقرار در شهر سلیمانیه، هم اتفاقات این شهر و حوادث احتمالی حدفاصل شهر سلیمانیه تا مرز باشماق مریوان را نیز پوشش دهند.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر استان کردستان تا پایان مراسم اربعین، جهت ارائه خدمت به زائران حسینی با امکانات لازم، نیروهای عملیاتی و امدادگران خود در مرز باشماق مریوان مستقر است.

کد خبر 683696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.