بهره‌برداری از ۱۱۹ پروژه مخابراتی در استان کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه‌ و بویراحمد از افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۱۹ پروژه مخابراتی این استان در هفته دولت خبر داد و گفت: برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۴۷۰ میلیارد تومان هزینه شده‌ است.

به گزارش ایمنا، سیدمحمدهادی امیری صبح امروز _سه‌شنبه، هفتم شهریور ماه_ اظهار کرد: هر سال مخابرات منطقه، علاوه بر مناسبت‌های مختلف مانند دهه مبارکه فجر، هفته ارتباطات، هفته دولت و حضور وزرا در سطح استان در راستای توسعه زیرساختی و تحقق شعار ارتباطی فراگیر، پروژه‌های مخابراتی را کلنگ‌زنی یا مورد بهره‌برداری قرار می‌دهد.

وی از افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۱۹ پروژه مخابراتی این استان در هفته دولت خبر داد و افزود: برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۴۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد گفت: نصب و راه‌اندازی ۳۲ ایستگاه مخابراتی در نقاط مختلف شهری استان از جمله ورودی لیکک، صداوسیمای دهدشت، بیمارستان باشت و محدوده‌های شرکت گاز، جانبازان، امامت و خیابان معلم شهر یاسوج، هرکدام با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد و مناطق «سرابتاوه، موردراز، بازرنگ، بوستان باشت، بیمارستان جلیل یاسوج و روستاهای چیر، جونک، قلندری کاکان، برم سبز، مادوان سفلی وگناوه‌لری گچساران» هرکدام با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال از مهم‌ترین این پروژه‌ها است که هر ایستگاه موبایل روستاهای هم‌جوار خود را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

امیری گفت: در بعضی از نقاط شهرها به دلیل احداث ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی و تجاری با طبقات بالا، جلوی دید دیگر ساکنین هم‌جوار در آن خیابان یا محله را با مشکل مواجه می‌کند که جهت برون‌رفت از این وضعیت تعداد ۲۱ سایت با عنوان تغییر دکل هر کدام با ارزش ۴۰ میلیارد ریال، در برنامه مخابرات قرار گرفت و افزایش ارتفاع و تجهیز مجدد این سایت‌ها باعث شد، نقاط کور شهرها ناشی از بلندمرتبه‌سازی را مرتفع کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مجوز ارتقای تکنولوژی تعداد ۶۰ سایت موبایل هرکدام با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در برنامه مخابرات منطقه قرار گرفته و این سایت‌ها در سراسر استان مجهز به فول تکنولوژی بوده و محدوده پوشش آنها مجهز به فناوری روز دنیا است.

سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اجرای پروژه‌های فیبر نوری گچساران به «آب‌شیرین و چم بلبل به بیدک» با اعتباری در حدود ۴۴ میلیارد ریال گفت: با اجرای این دو پروژه شاهد توسعه ارتباط در روستاهای هم مسیر فیبر نوری خواهیم بود و با اتمام این پروژه شاهد اجرای طرح‌های بسیار خوبی در برقراری ارتباطی ایمن و پایدار در راستای شعار ارتباطی فراگیر در سطح استان خواهیم بود.

وی در پایان با اشاره به طرح نهضت جهادی فیبر نوری در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هدف از اجرای این طرح بردن فیبر نوری به درِ منازل و خانه‌های مردم است و این خدمت در شهرهای استان انجام خواهد شد که امیدواریم امسال ارتباط بیشتر مشترکان از طریق فیبر نوری فراهم شود.

امیری گفت: همه بخش‌های دولتی خصوصی از جمله سازمان‌ها، دانشگاه‌ها، نهادها، صنعت و بازاریان می‌توانند متقاضی فیبر نوری باشند و مخابرات آمادگی کامل دارد که پهنای باند فیبر نوری مورد نیاز را فراهم کند.

کد خبر 683693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.