آب شرب مرز باشماق مریوان، کاملاً سالم و بهداشتی است

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با تأکید بر توزیع آب شرب سالم، بهداشتی و باکیفیت در مرز باشماق برای زائران اربعین حسینی گفت: نمونه‌برداری‌های میکروبی و کلرسنجی‌های مشترک با همکاری مرکز بهداشت شهرستان مریوان در خصوص آب شرب توزیعی به‌طور مستمر انجام می‌شود و تاکنون هیچ‌گونه مشکل کیفی مشاهده نشده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی آبفا کردستان، محمد فرهاد اظهار کرد: در آب شرب مرز بین‌المللی باشماق مریوان، همه پارامترهای فیزیکی، شیمیایی، میکروبی و بیولوژی انجام شده و کلر و کدورت در محدوده استاندارد ملی ۱۰۵۳ است.

وی افزود: نمونه‌برداری‌های میکروبی و کلرسنجی‌های مشترک با همکاری مرکز بهداشت شهرستان مریوان در خصوص آب شرب توزیعی به‌طور مستمر انجام می‌شود و تاکنون هیچ‌گونه مشکل کیفی مشاهده نشده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان تصریح کرد: یک دستگاه دوزینگ پمپ به همراه سیستم تزریق آب ژاول در پایانه مرزی باشماق نصب شده و عملیات تولید آب شرب سالم و بهداشتی جهت استفاده موکب‌ها، سرویس‌های بهداشتی، دوش‌ها، همچنین استفاده شرب زائران صورت گرفته است.

وی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی برای تأمین آب میان‌مدت مرز باشماق، حفر و تجهیز دو حلقه چاه، اجرای خط انتقال و ساخت مخزن ۵۰۰ مترمکعبی تعریف شده است و با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود.

کد خبر 683677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.