مشکل ۱۰ ساله زمین کشاورزان روستای خراجی هرچه‌ سریع‌تر رفع شود

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: انتظار داریم موضوع زمین کشاورزان روستای خراجی در کمیسیون رفع تداخلات بررسی و مشکل ۱۰ ساله کشاورزان این منطقه رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهمن میری امروز _سه‌شنبه هفتم شهریورماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: تعیین تکلیف طرح کاداستر شهر شلمزار و صدور سند اراضی متعلق به اداره گاز و آب، باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: نهرهای آب کشاورزی و باغات شهرها و روستاهای شهرستان کیار به‌صورت خاکی است و بتنی کردن آن‌ها در کاهش مصرف آب بسیار مؤثر است که در این راستا شورای اسلامی شهر و روستا نیز آماده همکاری است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: انتظار می‌رود موضوع زمین کشاورزان روستای خراجی در کمیسیون رفع تداخلات بررسی و مشکل ۱۰ ساله کشاورزان این منطقه رفع شود.

میری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان کیار رتبه دوم استان در تولید چوب (کبوده) را دارد به دلیل وجود مافیا در صنعت چوب لازم است نظارت‌های کافی صورت پذیرد.

وی اظهار کرد: احداث مجتمع دام سبک و سنگین در شهر دستنا و شلمزار منجر به صنعتی شدن دامداران می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری افزود: لوله‌گذاری یا جدول‌کاری جوی آب بین شهرهای دستنا و شلمزار و لایروبی سربندهای شهر دستنا برای تسریع در آبیاری باغات ضروری است.

میری تاکید کرد: کشاورزان ناغانی چشم‌انتظار تکمیل پروژه نیمه‌کاره آب برای کشاورزی هستند، بنابراین تأمین اعتبار برای تکمیل این پروژه باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مکان پروژه‌های پرورش بوقلمون، مرغداری و دامداری سبک و سنگین که در مسیر باد غالب در جنوب و جنوب غربی شهر ناغان قرار دارند، باید تغییر کند، بنابراین پیشنهاد می‌شود این مکان به شهرک دامداری جغدان انتقال پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری در این جلسه درخواست تغییر روش باغداری و آبیاری سنتی در بیش از هفت درصد هکتار باغات کهن شهر ناغان و تأمین اعتبار برای ترمیم کانال سنتی بیش از ۵۰ هکتار زمین فاریاب بزرگ ناغان را نیز مطرح کرد.

کد خبر 683614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.