شوق وصال کربلا در وصیت‌نامه شهدا

شوق وصال کربلا و زائر امام حسین(ع) شدن در وصیت‌نامه شهدا بسیار به چشم می‌خورد، جوانانی که رفتند و شهید شدند و خون آنها در تاریخ جریان پیدا کرد و کاخ ظلم فروپاشیده شد و جاده‌ای سرخ از مهران تا کربلا کشیده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این روزها در حالی در آستانه اربعین حسینی، زائران اباعبدالله (ع) از هر کوی و برزنی روانه کربلا می‌شوند که زمانی جوانانی از این مرزوبوم به شوق وصال کربلا و باز کردن راه زیارت راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند.

آنها نوای «کربلا کربلا ما داریم می‌آییم» همواره بر زبانشان بود و پشت پیراهن خاکی‌شان نوشته شده بود: «مسافر کربلا! یا زیارت یا شهادت» آنها گزینه دیگری را تعریف نکرده بودند یا شهید می‌شویم یا زائر.

آنها بودند که رفتند و شهید شدند و خون آنها در تاریخ جریان پیدا کرد، آمد و آمد تا کاخ ظلم را فرو پاشاند و جاده‌ای سرخ از مهران تا حرم امام حسین (ع) در کربلا کشیده شود و حالا مردم روی آن جاده سرخ به راه افتاده و به یاد آنها می‌گویند: «به نیابت از شهدا، پیش به سوی کربلا»

در بین زائرانی که این روزها رهسپار مشایه شده‌اند، کم نیستند کسانی که روی کوله‌پشتی‌شان نوشته شده است: ««به نیابت از کسانی آمده‌ام که پشت پیراهنشان نوشته‌اند: «مسافر کربلا، ولی هیچ وقت آن را ندیدند..»

آنها به حقیقت دریافته‌اند که حرکت در این مسیر به برکت خون شهدایی است که آرزوی کربلا بر دل داشتند و شوق رسیدن به نینوا در لابه‌لای وصیت‌نامه‌شان به چشم می‌خورد.

شهید «موسی شرفیه» در فرازی از وصیت‌نامه‌اش نوشته است: «برادرانم؛ راه مرا ادامه دهید و اگر نبودم عوض من قبر امام حسین (ع) را که مظلومانه شهید و فدای اسلام شد، زیارت کنید و سلام مرا به او برسانید، خدایا زیارت امام حسین (ع) را نصیب ما بگردان.»

شهید «صفرعلی قاسمی‌راد» نیز با بیان اینکه هدف همه شهدا امام حسین (ع) بوده، نوشته است: «ای مردم عزیز! ما از روی ریا و برای پول و مقام به جبهه نرفتیم، این را بدانید هدف همه شهدا امام حسین (ع) است. من اینجا می‌گویم و می‌نویسم که اگر خودمان به کربلا نرفتیم.»

شهید «علی‌اصغر اسماعیلی» هم با بیان اینکه که ان‌شاء‌الله انتظار رفتن به کربلا به سر خواهد آمد و عشاق راهی کربلا می‌شوند، از زائران دشت نینوا خواسته است که سلام او را به امام حسین (ع) و حضرت علی (ع) در نجف برسانند.

در وصیت‌نامه شهید «جواد کریمی» نیز شوق وصال به کربلا به چشم می‌خورد: «من نیز خیلی آرزوی زیارت حرم امام حسین (ع) را دارم، امیدوارم که اگر قبل از رسیدن به آرزویم به شهادت رسیدم، به زودی راه کربلا باز شود و در موقع زیارت کربلا این حقیر را فراموش نکنید، به امید زیارت کربلا و نجف و جهانی شدن اسلام.»

شهید «علی‌اصغر صادقی»، فرمانده تیپ یکم لشکر ۱۰ سیدالشهدا هم در وصیت‌نامه‌اش نوشته است: «ما راه کربلا را با خون خود جارو کرده‌ایم تا بتوانید از این راه‌ها به زیارت قبر سیدالشهدا (ع) بروید، ولی در آنجا نیز این حقیر را از دعای خیر خود فراموش نکنید.»

کد خبر 683582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.