افزایش جرم در انگلستان و راهکار شهرهای آن برای کاهش جنایت‌ها

مدیران شهرهای بریتانیایی نظیر منچستر، هال و بیرمنگام عملکردهای متفاوتی برای کاهش ارتکاب جرم میان شهروندان دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بر اساس تحقیقات انجام شده در بریتانیا، نرخ کلی ارتکاب جرم در این قلمرو ۷۵.۸۸ مورد به ازای هر هزار نفر شهروند است که این مقدار در مقایسه با سال ۲۰۲۱ حدود هشت درصد افزایش یافته است و این می‌تواند حاکی از روندی تهدیدکننده در وقوع جرایم بیشتر در آینده باشد. نرخ ارتکاب جرم در انگلستان طی سال ۲۰۲۲، به ازای هر هزار نفر جمعیت، ۸۳.۷۷ مورد و بیشتر از سایر کشورهای بریتانیا بود که به دنبال آن، انگلستان به عنوان خطرناک‌ترین کشور قلمرو شناخته شد. این در حالی است که اسکاتلند کاهش پنج درصدی وقوع جرم را در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ تجربه کرد و میزان ارتکاب جرم در آن به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت ۵۲۸ مورد گزارش شد.

ارائه تمام این اعداد و ارقام نوعی آگاهی برای مدیران سراسر بریتانیا بوده و آن‌ها را به اعمال اقدامات متفاوتی سوق داده است که در ادامه به معرفی سه شهر و رویکردهای آن‌ها در این زمینه می‌پردازیم.

منچستر، آغاز طرح واکنش جدی علیه خشونت

گزارش‌های حاکی از آن است که وقوع جرم با چاقو در مقایسه با سایر انواع جرایم در میان مردم منچستر ترویج بیشتری دارد، به‌طوری که این نوع جنایت در بازه زمانی بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ از ۳ هزار و ۱۰۰ مورد به ۶ هزار و ۲۰۰ مورد (دقیقاً دو برابر) رسید. مدیران به منظور کاهش این رقم طرح «واکنش جدی علیه خشونت» را آغاز کردند و برای تحقق آن به اجرای اقدامات متعددی پرداختند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به استخدام نیروهای امنیتی بیشتر در خیابان‌ها، ارائه سرمایه‌های بیشتر به خدمات مربوط به جوانان به منظور مبارزه با خشونت میان آن‌ها و سهیم‌سازی تمام شهروندان در طرح‌هایی برای حل مشکلاتی که منجر به خشونت می‌شود، اشاره کرد.

افزایش جرم در انگلستان و راهکار شهرهای آن برای کاهش جنایت‌ها

هال، افزایش سرمایه‌گذاری‌ها برای حمایت از رویکردهای امنیتی جامعه‌محور

نتیجه تحقیقات مختلف حاکی از افزایش چشمگیر وقوع جرم در هال طی سال ۲۰۲۲ نسبت به سال‌های گذشته بود که برای حل این مشکل، مدیران ۲۵۰ هزار پوند هزینه را به اجرای طرح مبارزه با جنایت، به منظور حمایت بیشتر از رویکردهای امنیتی جامعه‌محور اختصاص دادند. این هزینه برای اجرای اقداماتی مانند نصب چراغ‌های امنیتی جدید و اجرای پروژه‌هایی با هدف بهبود امکانات عمومی مورد استفاده قرار گرفته است و به نظر می‌رسد که در همین ابتدای اجرا نیز اثرات مثبتی به جا گذاشته و به ایجاد حس امنیت بیشتر میان شهروندان منجر شده است.

بیرمنگام، اجرای رویکردی سه مرحله‌ای

بیرمنگام به عنوان خطرناک‌ترین شهر میدلندز غربی در انگلستان شناخته شده و همین امر مدیران را به اجرای اقدامات بی‌شماری برای افزایش امنیت عمومی سوق داده است. برنامه‌ریزان شهر در ژانویه سال ۲۰۲۲ رویکردی سه مرحله‌ای را طراحی کردند که بر اساس آن یک میلیون و ۴۰۰ هزار پوند به پاکسازی خیابان‌های شهر اختصاص داده شد، یک میلیون پوند در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفت که این هزینه برای مبارزه با جرایم چاقویی مصرف شد و در نهایت، ۵۹۰ هزار پوند به شناسایی صاحبخانه‌های سرکشی اختصاص داده شد که به بدترین شکل ممکن مستأجران خود را آزار و اذیت می‌کردند؛ این افراد پس از شناسایی محکوم به پرداخت جریمه نقدی یا حتی زندان می‌شدند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اقدامات اعمال شده در سه شهر نام‌برده، تغییرات بسیار مثبتی را در زندگی شهروندان آن‌ها به وجود آورده و دست‌کم، حس امنیت را میان آن‌ها افزایش داده است. مدیران در سایر شهرهای بریتانیایی نیز به پیروی از منچستر، هال و بیرمنگام عزم خود را جرم کرده‌اند تدابیری را برای کاهش نرخ وقوع جرم در شهرهای خود پیاده کنند و از این طریق، کیفیت زندگی مردم را بهبود بخشند.

افزایش جرم در انگلستان و راهکار شهرهای آن برای کاهش جنایت‌ها

کد خبر 683576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.