تداوم پویش نذر خون حسینی تا پایان ماه صفر / بیشترین نیاز به گروه‌های خونی منفی است

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به تداوم پویش نذر خون حسینی تا پایان ماه صفر، گفت: گروه خونی O+ بیشترین گروه خونی اهدایی را به خود اختصاص می‌دهد، اما بیشترین نیاز به گروه‌های خونی منفی است.

کیان دهراب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر ذخیره خون استان اصفهان برابر با ۴۲۲۹ واحد معادل ۱۰.۸ روز و شهرستان اصفهان برابر با ۳۳۹۴ واحد معادل ۱۰.۶ روز است.

وی با بیان اینکه نذر خون حسینی سازمان انتقال خون تا پایان ماه صفر ادامه دارد و عوامل مراکز اهدای خون میزبان اهداکنندگان خواهند بود، افزود: امیدواریم شهروندان در تمام روزهای سال اهدای خون را مد نظر قرار دهند و نسبت به این امر اهتمام داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ اهدا و نذر خون به عنوان یک ارزش اجتماعی تصریح کرد: فرهنگ اهدا و نذر خون نه تنها در مناسبت‌های معنوی و مذهبی، بلکه در تمام روزهای سال باید مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اهدای خون می‌تواند به عنوان یک اقدام نجات‌بخش و ایثارگرانه مورد توجه اقشار مختلف جامعه قرار گیرد، ادامه داد: اهدای هر واحد خون حداقل جان سه نفر را نجات می‌دهد و به تعبیر قرآن کریم، هرکس جان انسانی را نجات دهد، جان تمام افراد را نجات داده است.

دهراب‌پور با تاکید بر اینکه بانوان اصفهانی باید همت بیشتری در راستای اهدای خون داشته باشند، گفت: اهدای خون برای بانوان هیچ اثر منفی ندارد و پس از مراجعه و انجام مشاوره در پایگاه‌های انتقال خون، بانوان اقدام به اهدای خون می‌کنند.

وی با بیان اینکه گروه خونی O+ بیشترین گروه خونی اهدایی را به خود اختصاص می‌دهد، اما بیشترین نیاز به گروه‌های خونی منفی است، خاطرنشان کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های آن، نیازی همیشگی و دائمی است؛ از همین رو با وجود ذخیره خون مناسب استان اصفهان، شهروندان همچنان اهدای خون را مد نظر داشته باشند.

کد خبر 683565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.