دعوت وزیر خارجه ازبکستان از امیرعبداللهیان

وزیر خارجه ازبکستان در گفت‌وگوی وبیناری از وزیر خارجه کشورمان برای سفر به این کشور دعوت کرد و درباره اجلاس سران عضو اکو در آبان سال جاری در ازبکستان به رایزنی پرداخت.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان و بختیار سعیدوف، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان روز دوشنبه، ششم شهریورماه، در جریان برگزاری مذاکرات وبیناری ضمن مرور روابط دو کشور، در خصوص برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) در آبان‌ماه سال جاری در ازبکستان بحث و تبادل نظر کردند.

وزرای خارجه ایران و ازبکستان فروردین سال جاری و در حاشیه چهارمین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در سمرقند با یکدیگر دیدار و درباره مناسبات دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند. امیرعبداللهیان با اشاره به مشترکات دیرین دو کشور، به ظرفیت‌های موجود برای ارتقای مناسبات بین دو کشور اشاره و با توجه به اراده سطوح عالی دو کشور مبنی بر توسعه همکاری‌ها، بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های موجود برای نیل به خواسته رؤسای جمهور دو کشور تأکید کرد.

سعیدوف در این گفت‌وگوی وبیناری از وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای سفر به ازبکستان دعوت کرد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان در این گفت‌وگوی وبیناری سند برنامه اقدامات اجرای توافقات رؤسای جمهور دو کشور را امضا کردند.

در سفر رئیس‌جمهور ازبکستان به تهران در خردادماه سال جاری اسناد همکاری متعددی از جمله در حوزه‌های اقتصادی بین دو کشور امضا شده بود.

در دیدار بختیار سعیداف، وزیر خارجه ازبکستان با رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در بیستم اسفندماه ۱۴۰۱، بر لزوم همکاری و مساعدت کشورهای همسایه برای تقویت صلح و ثبات در افغانستان تأکید شده بود.

کد خبر 683563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.