اتصال بیش از ۱۰۰ روستا در کهگیلویه و بویراحمد به اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات، فناوری و اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد، از اتصال ۱۰۶ روستای استان کهگیلویه و بویراحمد به اینترنت پرسرعت خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره ارتباطات، فناوری و اطلاعات کهگیلویه‌وبویراحمد، سیدمحمود رادمنش امروز _دوشنبه، ششم شهریورماه_ در آئین کلنگ‌زنی و افتتاح طرح‌های حوزه ارتباطی و فناوری اطلاعات استان در یاسوج، اظهار کرد: این استان، جزو استان‌های پیشرو در حوزه فناوری اطلاعات است.

وی افزود: ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پر سرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل شده و پنج درصد باقیمانده در حال اجرا است.

مدیر کل ارتباطات، فناوری و اطلاعات کهگیلویه‌وبویراحمد، خاطرنشان کرد: ۹۵ پروژه ارتباطی و فناوری اطلاعات در استان با رعایت عدالت و توازن منطقه‌ای تعریف شده که ۴,۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار این پروژه‌ها است.

وی افزود: امروز در شهرستان بویراحمد ۳۵ پروژه فناوری اطلاعات افتتاح و کلنگ‌زنی شد که ۱۲ مورد کلنگ‌زنی و ۲۳ مورد افتتاح است، اعتبار این پروژه‌ها ۲,۱۱۵ میلیارد ریال است.

به گزارش ایمنا، بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت استان بیش از ۷۱۳ هزار نفر است. بیش از ۵۹۴ هزار و ۷۵۲ مشترک اینترنت پر سرعت در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

این استان ۱۶۴۳ روستای دارای سکنه دارد که ۷۲۱ روستای آن بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند، تعداد روستاهای متصل به اینترنت پهن باند استان ۸۲۷ روستاست.

۹۵ درصد روستاهای استان کهگیلویه‌وبویراحمد حداقل به یک سرویس ارتباطی دسترسی دارند و ۷۰ درصد روستاهای استان با احتساب تمام تکنولوژی‌ها (گران و ارزان و ای دی اس ال، تری جی و فور جی) به اینترنت دسترسی دارند.

کد خبر 683528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.