دولت فضا را برای فعالیت دانش‌بنیان‌ها در خارج از کشور فراهم کرد

سخنگوی دولت گفت: دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان که توسط رئیس جمهور در برخی کشورها معرفی شد مورد استقبال قرار گرفت و دولت فضا را برای فعالیت بیشتر این شرکت ها فراهم می کند.

به گزارش ایمنا، علی بهادری جهرمی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه روایت خدمت در جمع خبرنگاران درباره عرضه محصولات دانش بنیان در این نمایشگاه، اظهار کرد: من از محصولات عرضه شده در نمایشگاه‌های دولت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انرژی می‌گیرم چون می‌بینم که جوان ایرانی در حوزه علم برای خود سقفی نمی‌شناسد.

وی افزود: در غرفه ستاد مدیریت بحران هم پهپاد شناسایی عرضه شده بود که محصول دانش بنیان‌هاست یا در حوزه نفت و انرژی پهپادهای شناسایی ذخایر طراحی و ساخته شده که شرکت‌های دانش بنیان آنها را تولید کرده‌اند.

سخنگوی دولت درباره اصلی‌ترین دستاوردهای دولت سیزدهم گفت: مهم‌ترین دستاوردهای ما مرتبط با گفتمان و شعارهای اصلی دولت بوده است به عنوان مثال دولت به صورت مردمی اداره شود یا اینکه با فساد مبارزه کنیم.

به گفته بهادری جهرمی اینکه مردم میدان دار باشند در این دولت محقق شد به عنوان نمونه در تولید گندم از ۴.۵ میلیون تن در سال ۹۹ به بالغ بر ۱۰ میلیون تن تولید گندم در سال گذشته رسیدیم این کار را مردم انجام داده‌اند نه دولت، آنچه مردم از دولت می‌خواهند این است که قیمت گذاری و تأمین بذر و کود با قیمت مناسب باشد.

وی با اشاره به اینکه در سایر کالاهای اساسی هم ۲۵ درصد رشد تولید داشتیم، تصریح کرد: همچنین در بخش تجارت خارجی دستیابی به ۱۱۲ میلیارد دلار کار مردم بود و بخش خصوصی و سایر شرکت‌ها این کار را انجام دادند و دولت صرفاً زمینه صادرات را فراهم کرد. این میزان تجارت، غیر از فروش نفت است.

سخنگوی دولت یادآور شد: همچنین پهپاد سمپاش عرضه شده در غرفه وزارت جهاد کشاورزی نمایشگاه همان پهپادی است که رئیس جمهور با خود به آفریقا برد و آنها از ما آن را خریدند که محصول شرکت‌های دانش بنیان است. دولت فقط فضا را برای شرکت‌ها فراهم می‌کند یا مثلاً در سفر دیگر رئیس جمهور ربات جراح را به مسئولان آن کشور عرضه کرد این در حالی است که دولت نه تولیدکننده است و نه فروشنده و صرفاً آن را به دیگر کشورها معرفی کرده است.

بهادری جهرمی درباره وعده دولت در خصوص مبارزه با فساد گفت: در مبارزه با فساد، سامانه محور شدیم و به جای آنکه مدیر شخصاً تصمیم بگیرد با سامانه محوری کاری کردیم که مردم بازیگران اصلی آن شوند مثلاً در حوزه درگاه ملی مجوز کار بزرگی انجام شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته عضو پیمان شانگهای شدیم و امسال به گروه کشورهای بریکس پیوستیم که ظرفیت‌های ما را توسعه می‌دهد بریکس یک سوم مساحت دنیا را در اختیار دارد و ۴۰ درصد جمعیت دنیا در این کشورها قرار دارند که هم می‌توانند بازار خوبی برای محصولات ما باشند و هم می‌توانند بخشی از نیاز ما را تأمین کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 683520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.