۱۱ واحد تعطیل و نیمه تعطیل به عرصه تولید بازگشت

رئیس اداره صمت شهرستان آران و بیدگل گفت: ۱۱ واحد تعطیل و نیمه تعطیل به عرصه تولید بازگشت.

امیرعباس شاکری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از برگشت ۱۱ واحد تعطیل و نیمه تعطیل به عرصه تولید خبر داد و اظهار کرد: ۱۱ واحد تولیدی تعطیل نیمه تعطیل در حوزه فرش و نساجی به همت دولت سیزدهم به عرصه تولید برگشت.

وی با اشاره به وجود ظرفیت صنایع تولیدی در منطقه افزود: وجود تعداد زیادی از صنایع در منطقه سبب می‌شود که نرخ بیکاری در شهرستان کاهش یابد و توسعه و گشایش اقتصادی را به دنبال دارد.

رئیس اداره صمت شهرستان آران و بیدگل با اشاره به ورود اتباع بیگانه به شهرستان آران و بیدگل و صنایع اظهار کرد: با این مورد مخالفم زیرا که ورود این برادران همسایه به صنعت هم فرصت شغلی را از جوانان ما می‌گیرد و هم هجوم فرهنگی را برای ما به ارمغان می‌آورند.

وی افزود: قوانینی در منطقه حاکم است که اتباع مجوز دار می‌توانند در برخی مشاغل تعریف شده ورود کنند که این موضوع مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس اداره صمت شهرستان آران و بیدگل در مورد مجوز افتتاح ذوب در منطقه اظهار کرد: مهمترین حوزه در اخذ مجوزات تأسیس منطقه محیط زیست است که به آن پرداخته می‌شود لذا ذوب کویر مجوزات خود را از محیط زیست و سازمان ثبت برای تأسیس اخذ کرده است.

شاکری تصریح کرد: عمده صادرات منطقه آران و بیدگل بالغ بر ۸۰ درصد متعلق به شرکت فولاد کویر و میله گرد است که ارزآوری زیادی را برای کشور به همراه دارد.

رئیس اداره صمت آران و بیدگل افزود: این صنعت فرصت شغلی خوبی را برای دانش آموختگان منطقه ما فراهم می‌کند.

وی گفت: مقام معظم رهبری بالغ بر ۱۰ سال است که تاکید بر مبحث تولید دارند و همه اقتصاد دانان جهانی تاکید دارند که افزایش تولید در مهار تورم تأثیر گذار است ولیکن احداث شرکت فولاد و یا هر گونه صنعتی که بتواند مجوزات محیط زیستی را اخذ کند و در عرصه تولید فعالیت کند بلا مانع است.

وی در سخنان خود اشاره کرد من مخالف محیط زیست نیستم ولی اگر بدون دید کارشناسانه با هر گونه صنایع به نحوی مخالفت و انتقاد شود سرمایه گذار رغبت نمی‌کند به این مناطق بیاید و این منطقه در پی آن خالی از سکنه خواهد شد.

کد خبر 683518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.