راهنمای خرید بادی اسپلش مناسب برای تابستان

یکی از دغدغه‌های فصل تابستان نگرانی از بوی بد ناشی از تعریق است.

یکی از دغدغه‌های فصل تابستان نگرانی از بوی بد ناشی از تعریق است. هرچند عرق کردن پدیده‌ای طبیعی است و همه ما در طول روز آن را تجربه می‌کنیم، اما در فصل تابستان، بدن ما به عنوان واکنش دفاعی در مقابل افزایش دمای هوا، مقدار عرق بیشتری ترشح می‌نماید. این امر در بیشتر موارد با خیس شدن لباس‌ها و بوی بد بدن همراه است.

به عنوان ساده‌ترین راه برای کنترل بوی بد ناشی از تعریق، می‌توانید از محصولات خوشبو کننده تخصصی مانند دئودورانت، اسپری یا بادی اسپلش‌ها کمک بگیرید. بادی اسپلش، از جدیدترین فراورده‌های دنیای عطر است و نسبت به سایر همتایان خود مزایای متفاوت و خاص‌تری در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد. این محصول با توجه به ویژگی‌هایی که دارد، در سال‌های اخیر جایگاه مقبولی بین مردم به دست آورده است. برای اینکه بیشتر در مورد آن بدانید و بتوانید یک بادی اسپلش مناسب برای فصل تابستان انتخاب کنید این مطلب را بخوانید:

بادی اسپلش چیست؟

فرمولاسیون بادی اسپلش، بر پایه آب، اکتیوهای پوستی و ترکیبات ویتامینه طراحی شده است؛ از این جهت تا حدودی خاصیت آبرسانی و مرطوب‌کنندگی برای پوست دارد. از آنجایی که در بادی اسپلش از مواد معطر سبک و با غلظت کم استفاده می‌شود، ماندگاری کمتری نسبت به عطر و ادکلن دارد و نباید از آن انتظار قدرت پخش بوی بالا داشته باشید. البته که از نظر قیمتی و اقتصادی هم این دو محصول قابل مقایسه نیستند. خلاصه که بادی اسپلش‌ها را با عطر و ادکلن اشتباه نگیرید یا با اسپری‌ها مقایسه نکنید. بادی اسپلش محصولی است شبیه خودش؛ که وقتی از آن استفاده کنید، متوجه تفاوت‌های آن با محصولات دیگر می‌شوید.

ترکیبات بادی اسپلش و انواع آن

راهنمای خرید بادی اسپلش مناسب برای تابستان

گفتیم که بادی اسپلش نوعی مایع سبک و رقیق است که در ترکیبات آن از عطرهای طبیعی، آب و مقدار کمی الکل استفاده می‌شود، و روغن‌های سنگین و مخصوص برای ماندگاری عطر جایی در ترکیبات آن ندارد. به همین دلیل سریع‌تر روی بدن پخش می‌شود، اما ماندگاری بالایی ندارد.
معمولاً افرادی که دنبال رایحه‌های سنگین، غلیظ و ماندگار هستند سراغ بادی اسپلش نمی‌روند. بادی اسپلش ها دارای تنوع بالایی هستند و برندهای مختلف مدل‌های متنوعی را روانه بازار کرده‌اند. اما به صورت کلی این محصول به دو دسته تقسیم می‌شود:

بادی اسپلش عطری: این بادی اسپلش‌ها دارای عطر و رایحه مشابه با عطرهای معروف هستند؛ ولی صد البته ساختار و ماندگاری آنها کمتر است. در واقع کسانی که می‌خواهند یکی از عطرهای محبوبشان را با قیمت مناسب‌تری داشته باشند می‌توانند بادی اسپلش آن عطر را خریداری کنند. به این ترتیب با قیمتی مقرون به صرفه، رایحه مشابه و در کلاس قیمت مناسب‌تری همراه دارند که می‌توانند در روز چند بار از آن استفاده کنند.

بادی اسپلش شاین دار و اکلیلی: وجود ذرات اکلیلی و شاین در ساختار این مدل بادی اسپلش، باعث درخشان به نظر رسیدن پوست می‌شود. کافی است مقداری از آن را روی پوستتان اسپری کنید تا متوجه جذابیت آن شوید. این مدل بادی اسپلش را می‌توانید برای مهمانی‌ها یا استفاده روزانه خود استفاده نمایید و ظاهری درخشان به پوستتان هدیه دهید. به خصوص در مواجهه با نور آفتاب، ذرات اکلیلی بادی اسپلش بیش از همیشه خودنمایی می‌کنند.

در تابستان از چه بادی اسپلشی استفاده کنیم؟

یکی از نکات مهم انتخاب خوش‌بوکننده در تابستان این است که در اوج گرما و هنگامی که عرق می‌ریزیم از محصولی استفاده کنیم که بوی آن با بوی عرق، ترکیب وحشتناکی را رقم نزند. عطر و ادکلن‌های معمولی، صرفا خاصیت خوشبوکنندگی دارند و نمی‌توانند میزان تعریق بدن را کنترل نمایند. به همین خاطر توصیه می‌شود به سراغ محصولات تخصصی مانند دئودورانت، مام رول یا بادی اسپلش‌ها بروید.

مام و دئودورانت، به طور تخصصی برای از بین بردن بوی بد بدن و کاهش تولید عرق تولید شده‌اند. اما بادی اسپلش، با هدف آبرسانی و تغذیه پوست بدن طراحی شده است. درصد بالای آب موجود در بادی اسپلش، پوست بدنتان را آبرسانی می‌نماید و نیاز به تعریق را کاهش می‌دهد. رایحه ملایم این محصول نیز، بوی عرق را تعدیل و خنثی می‌نماید.

برای اینکه در تابستان بدانیم از چه نوع بادی اسپلشی استفاده کنیم، باید حواسمان باشد که محصول انتخابی باید فاقد الکل و رایحه‌های قوی باشد. بادی اسپلش مناسب تابستان بهتر است بافت سبک و آرام‌بخش داشته باشد. بادی اسپلش با کیفیت و مرغوب از ترکیب اسانس عطر استخراج شده به علاوه مقادیر زیادی آب آماده می‌شود و همین نکته نیز باعث لطیف و هیدراته ماندن پوست بدن خواهد شد. به‌صورت کلی برای انتخاب بادی اسپلش مخصوصاً در فصل تابستان به این نکات توجه کنید:

  • سعی کنید از بادی اسپلش‌هایی با بوی تند و گرم دوری کنید. در واقع ایده اصلی استفاده از بادی اسپلش‌ها حس یک بوی خوش و ملایم روی بدن است. شاید در روزهای سرد به سمت رایحه‌های گرم‌تر برویم؛ اما در تابستان حتماً از رایحهٔ سبک، خنک و حتی میوه‌ای استفاده کنید.
  • بادی اسپلشی را انتخاب کنید که دارای اثر آبرسانی باشد. بادی اسپلش با پایه آب، علاوه بر بوی مطلوب روی پوست بدن می‌تواند اثر مرطوب‌کنندگی هم داشته باشد و پوست را نرم‌تر کند و هیدراته نگه دارد.
  • اگر دچار حساسیت‌های آلرژیک پوستی و تنفسی هستید، بهتر است پیش از انتخاب نهایی بادی اسپلش، ترکیبات آن را با دقت بررسی نمایید.
  • بادی اسپلش دارای مواد طبیعی و بافت سبک انتخاب کنید که لطافت بیشتری روی پوست بگذارد و باعث حساسیت هم نشود. البته از آنجایی که در ترکیب بیشتر بادی اسپلش ها الکل و مواد سنگین نیست، معمولاً کمتر باعث حساسیت می‌شوند.

چگونه از بادی اسپلش استفاده کنیم؟

راهنمای خرید بادی اسپلش مناسب برای تابستان

برای اینکه این محصول تاثیر بیشتری روی پوست شما بگذارد و نتیجه بهتری از آن ببینید، بهتر است بادی اسپلش را به‌این‌ترتیب استفاده کنیم تا ماندگاری آن هم بیشتر شود.

بهترین زمان برای استفاده از بادی اسپلش، چند دقیقه بعد از حمام است. در این بازه زمانی، منافذ پوستی شما هنوز باز هستند و قدرت جذب بالایی دارند. البته برای تاثیر بیشتر، توصیه می‌شود از لوسیون مرطوب کننده خود به عنوان پایه عطری بادی اسپلش استفاده نمایید. بعد از مصرف لوسیون، بادی اسپلش را در فاصله 20 سانتی متری از بدنتان بگیرید و آن را روی پوستتان اسپری کنید. بین سینه‌ها، پشت گردن، گودی آرنج، پشت زانو و قوزک پا بهترین نقاط برای مصرف هستند. در آخر چند دقیقه صبر کنید تا ذرات بادی اسپلش کاملا جذب پوست شوند و سپس لباس خود را بپوشید.

چند دلیل برای محبوبیت بادی اسپلش

بادی اسپلش قدمت چندانی ندارد و تنها چند سال است که به بازار عطر و ادکلن جهانی معرفی شده است. با این حال در همین مدت زمان کوتاه، توانسته جایگاه مورد قبولی بین اقشار مختلف جامعه کسب نماید. به شکلی که در حال حاضر، بادی اسپلش‌ها به عنوان پای ثابت میز توالت و کیف آرایشی خانم‌ها شناخته می‌شوند:

  • بادی اسپلش علاوه بر بوی خوش باعث لطافت و مرطوب شدن پوست می‌شود.
  • استفاده از بادی اسپلش باعث سردرد برای خودتان یا دیگران نمی‌شود و به همین خاطر می‌توان حتی در محل‌های عمومی آن را شارژ کرد.
  • خرید و استفاده از بادی اسپلش مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی است. شما می‌توانید با انتخاب یک بادی اسپلش با رایحه عطر گران‌قیمت مطلوبتان، آن رایحه را بر روی پوست داشته باشید گرچه ساختار و ماندگاری عطر را ندارد اما می‌توانید در روز چند بار استفاده کنید و از نظر اقتصادی هزینه کمتری کنید.
کد خبر 683500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.