خشکسالی، عجایب هفت‌گانه مهندسی جهان را مختل کرد

کانال پاناما، یک آبراه ۸۲ کیلومتری است که برای عبور کشتی‌ها از بین اقیانوس اطلس و آرام ساخته شده است؛ این کانال به شدت به آب باران وابسته است و اکنون تحت فشار تغییرات آب‌وهوایی، در معرض خطر است. هواشناسان می‌گویند پدیده گرمایش ال‌نینو این خشکسالی را تشدید کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خشکسالی شدید باعث کاهش سطح آب در کانال پاناما شده و مقامات را مجبور کرده است که تعداد کشتی‌های عبوری را محدود کنند و این امر منجر به از دست دادن درآمد عمده برای کانالی شده است که یکی از عجایب هفتگانه دنیای مدرن محسوب می‌شود.

ریکورت واسکز، مدیر کانال پاناما، در این رابطه گفته است: "عیب بزرگی که کانال پاناما به عنوان یک مسیر دریایی دارد این است که ما با آب شیرین کار می‌کنیم، در حالی که دیگران از آب دریا استفاده می‌کنند. لازم است خود را با شرایط وفق دهیم وگرنه خواهیم مرد! ما باید راه‌حل‌های دیگری پیدا کنیم تا به عنوان مسیر مناسبی برای تجارت بین‌المللی باقی بمانیم."

مسیر پاناما در سال ۱۹۱۴ ساخته شد و یکی از بزرگترین و دشوارترین پروژه‌های مهندسی بود که تاکنون انجام شده است. این کانال سفر طولانی و خطرناک کشتی‌ها را تسهیل کرده است و از زمان افتتاح حدود ۹۰۰ هزار کشتی از آن عبور کرده است.

خشکسالی، عجایب هفت‌گانه مهندسی جهان را مختل کرد

سطح پایین آب، اپراتورها را مجبور کرده است که تعداد کشتی‌های عبوری از کانال را محدود کنند. در سال ۲۰۲۲، روزانه به طور متوسط ۴۰ کشتی از این کانال عبور می‌کرد و اکنون برای حفظ آب، این تعداد به ۳۲ کاهش یافته است چراکه هر کشتی برای عبور از کانال به ۲۰۰ میلیون لیتر آب شیرین نیاز دارد.

مقامات کانال این هفته اعلام کردند که محدودیت‌های ترانزیت روزانه کشتی‌ها قرار است تا ۱۰ ماه دیگر ادامه یابد و این تصمیم یک دوره بحرانی را رقم خواهد زد زیرا تعداد ورودی کشتی‌ها تا کریسمس افزایش می‌یابد و این در حالی است که تحویل کالاها در این دوران افزایش پیدا می‌کند چراکه زمستان آسیا نیز در راه است و نیاز به محصولات مبتنی بر انرژی وجود دارد.

واسکز گفت که این محدودیت‌ها باعث انبوه صف کشتی‌ها شده است و احتمالاً منجر به کاهش ۲۰۰ میلیون دلاری (۱۸۵ میلیون یورویی) درآمد در سال ۲۰۲۴ نسبت به امسال می‌شود. مقامات کانال اعلام کردند که اگر محدودیت‌ها همچنان باعث ایجاد اختلال شود، شرکت‌های حمل‌ونقل باید مسیرهای جایگزین نظیر ماژلان را انتخاب کنند.

خشکسالی، عجایب هفت‌گانه مهندسی جهان را مختل کرد

کد خبر 683498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.