گامی نو برای حمایت از مبتلایان به سرطان

رئیس مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر گفت: مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر به عنوان تنها مرکز فوق تخصصی سرطان در جنوب کشور با راه اندازی کلینیک حمایتی تسکینی، گامی نو در مسیر خدمت رسانی به بیماران مبتلا به سرطان برداشته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر، دکتر علی امانتی با اشاره به گام‌های جدید این مرکز آموزشی در مسیر خدمت‌رسانی به بیماران سرطانی اظهار کرد: مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر برای ارائه یک بسته کامل خدمتی به بیماران مبتلا به سرطان در سطوح فوق تخصصی، اقدام به راه‌اندازی کلینیک حمایتی تسکینی کرده است.

وی افزود: در حال حاضر در این کلینیک با حضور پرستاران فلوشیپ، مراقبت‌های تسکینی، پزشک عمومی و کارشناسان پرستاری، با نظارت فوکال پوینت علمی بخش مراقبت‌های تسکینی به بیماران مبتلا به سرطان، خدمات مشاوره در زمینه‌های تغذیه، روانشناسی، مددکاری و تسکین درد ارائه می‌شود.

رئیس مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر، شناسایی و ساماندهی بیماران سرپایی و بستری در بیمارستان و ارائه خدمات مراقبت در منزل را از دیگر عرصه‌های خدمت‌رسانی این کلینیک حمایتی عنوان کرد.

امانتی با بیان اینکه بیمارستان آنکولوژی امیر به عنوان تنها مرکز فوق تخصصی سرطان در جنوب کشور شناخته می‌شود، تصریح کرد: این بیمارستان با ارائه خدمات درمان سرطان در سطوح فوق تخصصی، روزانه پذیرای بیماران بسیاری از استان‌های هم‌جوار است.

وی ادامه داد: در این مرکز آموزشی درمانی با وجود اساتیدی در رشته‌های فوق تخصص آنکولوژی کودکان، فوق تخصص آنکولوژی بزرگسال، فوق تخصص عفونی و پیوند سلول‌های بنیادی، خدمات پزشکی و خدماتی مانند شیمی درمانی، اکوکاردیوگرافی، مشاوره عفونی، پیوند سلول‌های بنیادی، جراحی عمومی و خدمات ایزوله عفونی ارائه می‌شود.

رئیس مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر با بیان اینکه در سال گذشته، به ۳۵ هزار و ۹۸۱ بیمار مبتلا به سرطان، از مناطق مختلف استان فارس و دیگر استان‌های هم‌جوار در بیمارستان آنکولوژی امیر خدمت‌رسانی داشته است، افزود: در همین بازه زمانی، ۶۱ هزار و ۲۲۵ خدمت پاراکلینیک شامل آزمایشگاه، رادیولوژی و سونوگرافی نیز به مراجعان و بیماران ارائه شده است.

وی با اشاره به پذیرش ۱۴ هزار و ۱۵۳ بیمار در چهار ماه نخست امسال در این مرکز آموزشی درمانی اضافه کرد: همچنین در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۲، ۲۲ هزار و ۷۴ خدمت پاراکلینیک به بیماران ارائه شد.

رئیس مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر آمار مراجعان به این درمانگاه را در سال گذشته، هفت هزار و ۷۴۹ بیمار و در چهار ماه نخست سال جاری، دو هزار و ۷۹۴ بیمار عنوان کرد.

به گزارش ایمنا، این بیمارستان با دارا بودن ۱۴۰ تخت مصوب و ۱۱۰ تخت فعال و ۱۵ بخش شامل اورژانس، اتفاقات اطفال، اتفاقات بزرگسال، مراقبت‌های ویژه کودکان، اتاق عمل، آنکولوژی بزرگسالان، آنکولوژی اطفال، عفونی اطفال، شیمی درمانی سرپایی و بخش‌های پیوند سلول‌های بنیادی اتولوگ و پیوند سلول‌های بنیادی آلوژن، به بیماران خدمات ارائه می‌دهد.

کد خبر 683479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.