عضویت ایران در گروه بریکس تحول عظیم اقتصادی را به‌دنبال دارد

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: عضویت دائم ایران در گروه بریکس موجب ایجاد تحول عظیمی در زمینه اقتصادی ایران می‌شود که در رابطه با این اتفاقات، باید اصفهان را با این وقایع تنظیم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد امروز _دوشنبه ششم شهریورماه_ در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهار کرد: این روزها بحث داغ شهروندان و رسانه‌ها در سطح ملی و بین‌المللی موضوع عضویت دائم ایران در گروه بریکس است؛ شاید بسیاری از شهروندان اطلاع داشته باشند که بریکس، گروهی متشکل از کشورهای قدرتمند جهان در حوزه اقتصادی است که عضویت در این گروه می‌تواند برای شهرها و کشورهای مختلف دارای اهمیت باشد.

وی افزود: گروه بریکس در دنیا همیشه به‌دنبال ایجاد نظم جهانی به‌ویژه در حوزه اقتصاد است، کشورهایی از جمله آمریکا همیشه به دنبال بوده‌اند که خود و کشورهای همراه خود را در مرکز نظم جهانی و کشورهایی همچون ایران را در نواحی پیرامونی و بیرون از این نظم قرار دهند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: عضویت در این گروه موجب ایجاد تحولی عظیم در مراودات و تعاملات ایران به‌ویژه در حوزه اقتصادی می‌شود.

وی ادامه داد: به‌طور حتم به تناسب این سیاست بسیار هوشمندانه و موفقیت‌آمیزی که در سطح ملی قرار گرفته است، باید حوزه شهری را با این وقایع تنظیم کنیم، چرا که شهر اصفهان از دیرباز در مسیر جاده ابریشم قرار داشته است.

شهرداری اصفهان وظیفه دارد ظرفیت‌هایی را در حوزه بین‌الملل فعال کند تا مردم بتوانند با استفاده از این ظرفیت‌ها در حوزه اقتصادی به‌ویژه اقتصاد گردشگری، قوی‌تر و مؤثرتر وارد شوند.

معرک‌نژاد تصریح کرد: اصفهان در حوزه اقتصادی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و در سطح ملی نیز یکی از شهرهای بسیار مهم ایران در زمینه‌های اقتصادی، فنی و مهندسی است، از این رو به‌نظر می‌رسد که در حوزه بین‌الملل، این مراودات و تعاملات را به شهرها و شهرداری‌ها واگذار کرده‌اند، بنابراین باید اقدامات ویژه‌ای در نظر گرفت.

وی افزود: در حوزه امور بین‌الملل شهرداری، در حال تطبیق‌دادن اصفهان با این فضا هستیم و تلاش برای افزایش کمیت و کیفیت خواهرخوانده‌ها ادامه دارد، این قابلیت‌ها موجب می‌شود در زمینه اقتصادی از این فرصت بهره ببریم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: اگر اضلاع مختلف حوزه بین‌الملل شهرداری را مشاهده کنیم، شهر آورده‌هایی در حوزه‌های بین‌الملل نیاز دارد و ما معرفی تصویر برند را بر عهده داریم.

وی با بیان اینکه شهرداری باید آورده‌هایی از لحاظ تکنیکی و فرایندی در حوزه بین‌الملل داشته باشد، تصریح کرد: در لایه شهروندان نیز حوزه اقتصادی و گردشگری بسیار اهمیت دارد، در این راستا با نهادهای مختلف از جمله اتاق بازرگانی و شهرداری جلساتی داشتیم.

معرک‌نژاد گفت: نهادهای دیگر آمادگی دارند که بتوانند ظرفیت‌های بالقوه اقتصادی که در دست مردم است را شناسایی کنند و با کنار هم قرار گرفتن و ایجاد اتحادیه‌های موضوع‌محور نیاز و خواسته‌های خود را به‌ویژه برای حضور در چنین مجمع‌های اقتصادی اعلام کنند.

وی افزود: شهرداری اصفهان پشتیبان و حامی تک تک این افراد خواهد بود، از این رو وظیفه دارد ظرفیت‌هایی را در حوزه بین‌الملل فعال کند تا مردم بتوانند با استفاده از این ظرفیت‌ها در حوزه اقتصادی به‌ویژه اقتصاد گردشگری، قوی‌تر و مؤثرتر وارد شوند.

کد خبر 683476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.