تحلیل بورس امروز ۶ شهریور / پیشتازی گروه شیمیایی در فرابورس

بورس امروز با رشد ۳۲ هزار ۲۷۴ واحدی به محدوده دو میلیون ۸۴ هزار واحد رسید و حال سنگر بعدی محدوده دو میلیون ۱۰۰ هزار واحد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار بورس امروز کار خود را با روند مثبت آغاز کرد اما در دقایق پایانی فشار عرضه‌ها بیشتر شد و برخی از نمادها نیز از دامنه مثبت قیمتی به دامنه منفی حرکت کردند، در این روزها فعالین بازار نماد صندوق اهرم را معیاری برای بازار فردا می‌داند.

اگر بر این اساس بخواهیم تصمیم بگیریم می‌توان گفت شاید بازار فردا منفی باشد، ارزش معاملات از روز گذشته کمتر بود و در سطح هشت هزار میلیارد تومان قرار گرفت و حجم معاملات نیز در محدوده ۱۲ میلیارد برگه سهم بود، نمادهای فارس، پارسان، وغدیر، فولاد، شپدیس، فملی و پارس بیشترین تأثیر مثبت را بر بازار گذاشتند.

همچنین بازار فرابورس نیز با رشد ۱۸۲ واحدی به محدوده ۲۶ هزار ۲۷۸ واحد رسید. در این بازار نمادهای وسپهر، اریا، زاگرس، دی، شاوان، صبا و هرمز بیشترین تأثیر مثبت را بر روی بازار گذاشتند، در بازار امروز شاهد پیشتازی گروه شیمیایی بودیم.

بانک صادرات یک عرضه اولیه دارد

بسیاری از فعالان بازار سرمایه از عرضه اولیه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به عنوان بمب سال بورس یاد می‌کنند. برخی مسؤولان ارشد بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار ما تأیید کرده‌اند این شرکت مراحل پایانی فرایند ثبت به عنوان نهاد مالی نزد سازمان بورس را طی می‌کند و به‌زودی نام آن روی تابلوی فرابورس درج خواهد شد. برخی تخمین‌های اولیه حاکی است سهام توسعه نیشکر ظرف ماه‌های آخر تابستان یا اوایل پاییز، پس از عرضه اولیه روی تابلوی فرابورس کشف و درج قیمت خواهد شد.

جزئیات فرمول نرخ خوراک هنوز نهایی و قطعی نشده

مهدوی ابهری دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نرخ خوراک پتروشیمی‌ها قرار است فرمولی شود اما اینکه چگونه فرمول رو تعیین کنند، هنوز قطعی نشده است. نرخ خوراک با توجه به هاب‌ها، نرخ صادرات و نرخ‌های داخلی تنظیم می‌شود؛ قیمت ثابت کار غلطی است.

وی افزود: فرمول ثابت به خاطر جهش قیمت گاز در اروپا جواب نداد، اروپا به خاطر اینکه تولید کننده انرژی نیست و وارد کننده هست ملاک غلطی است که در فرمول آمده. این خبر که نرخ خوراک روی فرمول می‌رود قطعی است.

کانال بازار نفت گاز پتروشیمی

حاشیه سود پالایش بنزین آسیا در هفته‌ای که گذشت حدود ۱۷ درصد جهش کرد، زیرا عرضه به دلیل کاهش تولید و حجم‌های کمتر چین با افت محسوسی روبرو شد و ذخایر موجود در مراکز تجاری کلیدی جهان کاهش یافت.

۵ خبر جدید از بازار مشتقه بورس کالای ایران

حرفه‌ای های بازار آماده باشند مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالای ایران از پنج رویداد جدید و مهم در حوزه بازار مشتقه در شهریور سال جاری خبر داد و برنامه‌های توسعه‌ای این بازار را اعلام کرد.

رویدادهای مهمی که در بورس کالا در حال پیگیری است:

۱. امکان استفاده از استراتژی «کاورد کال» در قراردادهای اختیار معامله

۲. انتقال کد مشتریان دارای موقعیت باز امکان پذیر می‌شود

۳. سبدگردان‌ها هم به بازار مشتقه می آیند

۴. اخبار جدید از قرارداد آتی پسته

۵. تغییر ساعت معاملات بازار مشتقه در دستور کار

هدایت نقدینگی به سمت تولید از مسیر بازار سرمایه در گرو حمایت مجلس از بازار ساز

روح‌الله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با کنترل نقدینگی، کاهش تورم در کشور دور از انتظار نخواهد بود. بازار سرمایه و بورس ظرفیت لازم را دارد تا منابع و سرمایه‌گذاری‌های جذب شده را به منظور توسعه تولید به سمت واحدهای تولیدی هدایت کند.

با توجه به اینکه عمده واحدهای تولیدی با مشکل تأمین منابع مالی مواجه هستند ضروری است با جذب سرمایه‌ها به سوی بازار سرمایه نسبت به تأمین منابع مالی مورد نیاز این واحدهای تولیدی اقداماتی صورت گیرد و این مهم تنها با حمایت مجلس از بازار کارساز است.

نقشه بازار

تحلیل بورس امروز ۶ شهریور / پیشتازی گروه شیمیایی در فرابورس

کد خبر 683449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.