۳۰۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری قم به تسهیلات بانکی اختصاص دارد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم گفت: از هشت هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری قم، ۳۰۰ میلیارد تومان به تسهیلات بانکی اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید اخوان امروز _دوشنبه، ششم شهریورماه_ در جلسه صدم شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به سهم ۳۰۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی در بودجه امسال شهرداری قم، اظهار کرد: در طول سال‌های اخیر سهم تسهیلات بانکی از درآمدهای شهرداری قم اندک بوده است.

وی با اشاره به لایحه شهرداری قم مبنی بر اخذ ۱۵۰ میلیارد تومان وام از بانک شهر، افزود: این تسهیلات با سود ۲۳ درصد و به اقساط ۳۶ ماهه کارسازی شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه تعداد پروژه‌های سازمان توسعه عمران شهرداری قم بیش از هشت عدد است، گفت: این ۱۵۰ میلیارد تومان با کارسازی این سازمان انجام می‌شود و می‌تواند در همین پروژه‌ها صرف شود.

به گزارش ایمنا، برخی از اعضای شورا نسبت به سود ۲۳ درصد این تسهیلات انتقاد داشته و معتقد بودند که به دلیل عضویت شهرداری قم در هیئت مدیره بانک شهر این سود باید پایین‌تر باشد.

مهرداد توکلی، معاون مالی اقتصادی شهرداری قم در پاسخ به این انتقاد گفت: از سال ۱۳۹۸ بانک‌ها نمی‌توانند کمتر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار سود دریافت کنند.

کد خبر 683446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.