ایران ۶۹  -  ساحل عاج ۷۱ / حواشی در ثانیه پایانی کار دست ایران داد

تیم ملی بسکتبال کشورمان در دومین دیدار خود از رقابت‌های جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ مقابل تیم ساحل عاج با نتیجه ۷۱ بر ۶۹ بازی را واگذار کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازی‌های جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ به میزبانی سه کشور فیلیپین، ژاپن و اندونزی برگزار می‌شوند، در این دوره از رقابت‌های جام جهانی ۳۲ تیم از قاره‌های مختلف در ۸ گروه چهار تیمی (A, B, C, D, E, F, G, H) به رقابت می‌پردازند. این مسابقات بازی‌های گروه‌های A - B - C - D به میزبانی مانیل در فیلیپین، بازی‌های گروه‌های E - F به میزبانی اوکیناوا در ژاپن و بازی‌های گروه‌های G - H هم به میزبانی جاکارتا در اندونزی برگزار می‌شود. بازی رده‌بندی و فینال نیز در فیلیپین برگزار خواهد شد. دومین دیدار از مرحله گروهی تیم ملی بسکتبال کشورمان امروز از ساعت ۱۳:۱۵ مقابل ساحل عاج در اندونزی آره‌نا برگزار شد.

اسامی بازیکنان تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۳:

حامد حدادی (کاپیتان)، بهنام یخچالی، ارسلان کاظمی، میثم میرزایی، سجاد مشایخی، محمد امینی، جلال آقامیری، متین آقاجان‌پور، حسن علی‌اکبری، محمدسینا واحدی، نوید رضایی‌فر، پیتر گیرگوریان

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران:

هاکان دمیر

کوارتر نخست: ایران ۲۰ - ساحل عاج ۱۵

اولین امتیازات گیم را ساحل عاج با پرتاب آزاد کسب کرد. در حالی بازیکنان ایران در ضد حمله به امتیاز رسیدند که ساحل عاج ۶ امتیازی بود. در ابتدای کوارتر ساحل عاج پر امتیازگیری بهتر عمل کرد اما با پرتاب‌های دقیق بازیکنان ایران به سوی سبد حریف رفته رفته ایران پیشی گرفت. ایران در نتیجه ۱۲ بر ۱۱ به پیش افتاد. با یک پرتاب سه امتیازی نتیجه ۱۸ بر ۱۳ به سود آسمان خراشان کشورمان شد. در ادامه دفاع خوب و با برنامه شاگردان دمیر و حملات دقیق نتیجه ۲۰ بر ۱۳ شد تا تیم برتر میدان ایران باشد. دژان پروکیچ، سرمربی اسلوونیایی ساحل عاج در فاصله کمتر از یک دقیقه تا پایان کوارتر اول، درخواست تایم اوت کرد. در ثانیه‌های پایانی کوارتر نخست، در فاصله ۹ دهم ثانیه تا پایان کوارتر، خطا به سود ساحل عاج اعلام شده و هر دو پرتاب حریف وارد سبد گشت تا این کوارتر با نتیجه ۲۰ بر ۱۵ به سود کشورمان به پایان برسد.

کوارتر دوم: ایران ۳۵ - ساحل عاج ۳۷

کوارتر دوم را حریف خیلی خوب شروع کرد و حتی حضور حامد حدادی مانعی برای امتیازگیری آنان نبود. ساحل عاج با امتیازگیری‌های پیاپی، ۲۷ بر ۲۰ پیش افتاد. در ادامه تیم ملی کشورمان یک پرتاب ۳ امتیازی انجام داد تا به اولین امتیازات ست دوم برسد اما بلافاصله حریف نتیجه را ۲۹ بر ۲۳ کرد. کاپتان حدادی با یک حرکت زیبا اختلاف امتیاز را به عدد یک رساند. ساحل عاج صاحب پرتاب آزاد شد و هر دو پرتاب به امتیاز تبدیل شد. پرتاب سه امتیازی بهنام یخچالی ناموفق بود تا ساحل عاج ۳۳ بر ۳۰ پیش بماند. خطاهای زیاد بازیکنان تیم ملی ایران باعث شد تا محدودیت خطاهای تیمی ایران به پایان رسد تا پرتاب‌های آزاد پیاپی به حریف دهند. در ادامه اختلاف امتیاز را به هفت رسید اما بهنام یخچالی با پرتاب ۳ امتیازی اجازه نداد اختلاف بیشتر شود. هاکان دمیر سرمربی تیم ملی کشورمان درخواست تایم اوت کرد. در حالی که آسمان خراشان کشورمان به دنبال تساوی در این کوارتر بودند زمان با نتیجه ۱۵ بر ۲۲ به سود ساحل عاج تمام شد.

کوارتر سوم: ایران ۵۶ - ساحل عاج ۵۴

اولین امتیاز کوارتر سوم به نام ساحل عاج ثبت شد. محمد امینی صاحب دو پرتاب آزاد شد اما فقط یکی از آنها را وارد سبد کرد. در ادامه یخچالی با یک ریباند، پرتاب سه امتیازی خود را وارد سبد حریف کرد. در ادامه بازیکنان تیم ملی کشورمان حملاتی داشتند اما پرتاب‌ها وارد سبد ساحل عاج نشد. کانه مصدوم شد و مجبور شد تا سالن را ترک کند. با پرتاب سه امتیازی بازیکن ساحل عاج اختلاف امتیاز به عدد ۴ رسید. هاکان دمیر سرمربی تیم ملی کشورمان درخواست تایم اوت کرد تا مانع از روند امتیازگیری ساحل عاج شود. در ادامه با وجود برگشت حامد حدادی و نوید رضایی فر به ترکیب تیم، ساحل عاج اختلاف را به ۸ رساند. رضایی فر پرتاب سه امتیازی خود را وارد سبد حریف کرد. حامد حدادی هر دو پرتاب آزاد خود را وارد سبد کرد. سجاد مشایخی با پرتاب سه امتیازی خود اختلاف به دو امتیاز کاهش داد در ادامه بهنام یخچالی با پرتاب سه امتیازی ایران را ۵۲ بر ۵۱ جلو انداخت. با پایان یافتن محدودیت‌های خطای تیمی ساحل عاج، حامد حدادی دو پرتاب آزاد کسب کرد و هر دو را به ثمر رساند تا ایران ۵۴ بر ۵۱ پیش افتد. ۶ ثانیه مانده به پایان کوارتر سوم، نوید رضایی فر با پرتابی دو امتیازی، ایران را برنده کوارتر سوم کرد تا ایران با نتیجه ۲۱ بر ۱۷ پیروز شود.

کوارتر چهارم: ایران ۶۹ - ساحل عاج ۷۱

اولین امتیازات کوارتر چهارم برای نمایندگان کشورمان بود. ادامه درخشش آسمان خراشان ایران برتری ۶۰ بر ۵۸ را به دنبال داشت. بازیکن ساحل عاج با پرتاب سه امتیازی اختلاف را کم کرد. کاپتان حدادی صاحب دو پرتاب آزاد شد تنها یکی از پرتاب‌ها وارد سبد شد. در ادامه این بازیکنان کشورمان بودند که نمایش بهتری نسبت به حریف داشتند. دمیر سرمربی تیم ملی بسکتبال کشورمان درخواست بازبینی داد تا مشخص شود توپ به دست بازیکن ساحل عاج برخورد کرده، که حاصل آن مالکیت توپ برای بلند قامتان کشورمان بود. با وارد سبد شدن دو پرتاب آزاد حریف به سبد، اختلاف امتیاز به ۲ رسید. بازی پایاپای در حال پیگیری بود که دمیر برای کشورمان درخواست تایم اوت کرد تا اختلاف امتیاز ایران حفظ شود. بازی در امتیاز ۶۳ به تساوی رسید. پرتاب سه امتیازی ساحل عاج باعث شد ایران عقب بیفتد. خطاهای مداوم دو تیم باعث تغییر مالکیت توپ شد. در ثانیه‌های پایانی بازی ساحل عاج با سه اختلاف پیش بود اما بهنام یخچالی با پرتابی سه امتیازی، بازی را به تساوی کشاند ولی بلافاصله بازیکن حریف دوباره اختلافی دو امتیازی ایجاد کرد. ۴۰ ثانیه مانده بود که خطا به نفع ایران اعلام شد اما پرتاب‌های ارسلان کاظمی از دست رفت. در ۱۴ ثانیه پایانی کاظمی دو امتیاز گرفت و ایران را پیش انداخت بلافاصله سرمربی تیم حریف تایم اوت گرفت. در ۶ ثانیه مانده به پایان بازی خطا به نفع ساحل عاج گرفت و موجب اعتراض شدید بازیکنان و مربیان ایران شد. ثانیه‌های پایانی بازی به تساوی رسید اما در نهایت ساحل عاج با نتیجه ۷۱ بر ۶۹ به پیروزی رسید.

کد خبر 683440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.